Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Besviken...

Av Linda Calissendorff - 14 september 2010 22:47

I kväll skulle Monica komma för kolla ryggarna på wilmer,orujo,tardee,victor å lilla wilda,ringde å kolla läget i går å de var inga problem hon skulle komma mot kvällen på vägen hem!

I kväll ringder hon kvart i 7 och säger de var så mycket hästar att hon hann inte med våra utan måste komma på fredag morron i stället...

Till saken hör att gången innnan de ringde hon och kunde inte komma för samma problem FÖR mycket häst å då hade jag oxå bokat in henne låååångt sen tidigare så nu blev jag jäkligt besviken på henne hon visste jag skulle starta victor på fredag så ville ha han kollad innan dess!

Sa de även til henne att om hon inte kunde komma i kväll bara för hans skull men hon kunde inte...

Hon mena att de var OK att kika igenom en häst som ska starta samma dag de kändes inte så där seriöst,jag vet själv hur lömmen man blir efter en behandling....

Ja fatta inte varför jag skulle vänta som fått stå över 2 gr p.g.a samma problem de som tillkommer under vägen skulle ju ha fått vänta tills på fredag om de hade varit nått rättvisa!


Ja så nu är jag sur så nu blir de dusch å sängen,kommer irritera mig länge på de här känner jag...

Ha varit stadig kund sen 3 år tillbaka så man tycker att man ska ligga långt upp på i listan faktiskt!   

 
 
Ingen bild

Jeanette

15 september 2010 06:10

Hade hon haft någon som helst ansvarskänsla och service så hade hon givetvis kommit förbi och tittat på Victor. Urdåligt! Jag är tokirriterad för din skull!!! *morr* :-))

Linda Calissendorff

15 september 2010 09:06

Ja en tycker man att hon skulle... :-(

 
Ingen bild

cattizstattin

15 september 2010 22:14

Ibland får man ha lite förståelse också, hon har haft klater med laserapparaten och genom det skjutit på många pasienter. Hon hade kunnat skjuta på hela resan tre veckor framöver också tills den dag hon normalt sett skulle komma nästa gång. Nu gör hon ju vad hon kan utefter hennes förutsättningar och då du anser dig vara högre upp på listan då du anlitat henne i tre år, så kan de ju också finnas de som haft henne längre än dig. Vill inte göra dig sur och grinig, jag tycker bara att det finns fler sätt att se på detta än genom denna negativa klang du utger.

Linda Calissendorff

15 september 2010 23:19

Jo visst kan jag ta att hon ringer och avbokar p.g.a strul men då ska hon inte säga att de är OK att komma för de var inga problem som sagt att boka in,då tycker jag att de som tillkommer får vackert vänta tills nästa gång inte jag som är lovad nu 2 gr på rad å hon ringer å avboka samma kväll de är faktiskt inte Ok Cattis... De skulle du inte heller ha tyckt de kan jag lova. Hon använder väldigt sällan laser maskinen här så de ha inte varit för den sakens skull utan hon ha helt enkelt tagit fler hästar när hon åker runt men än en gång jag hade bokat in för läääääänge sen som sagt de var likadant förra gången hon kom å samma där hade bokat in de flera veckor innan så jag tycker faktiskt jag ha rätt att vara lite sur även om folk ha haft henne längre än mig.

 
Ingen bild

sofia

16 september 2010 07:18

2 sidor av ett mynt finns alltid;0)

Olyckliga omständigheter med trasiga maskiner, att det tar längre tid hos vissa hästar eller annat som ställer till det. Och det i en blandning med hur många hästar man har i varje stad, Kramfors kanske mindre, Ö-vik mer??!

MEN jag förstår om det är frustrerande också. Jag har ibland haft entrepenörer (som inte bara gjort "hästjobb" utan andra saker på gården) som definitift INTE kunnat klockan. Det är väldigt frustrerande speciellt om man trixat o fixat men att ta/få ledigt från jobb för att boka in en tid (ibland är det ju så att det finns inga kvällstider)

OM entrepenören blir sen, får problem så är det ju A o O att man ringer tycker jag och visst lite förståelse får man nog ha, men det hjälper inte att det kan kännas frustrerande ändå som kund.

Som sagt 2 sidor på ett mynt:0)

Linda Calissendorff

16 september 2010 09:11

Ja visst är de så men klart man blir besviken när man bokat in och de ha varit ok från hennes sida annars kunde hon ha sagt att jag ev fick en tid beroende hur hon hinner jobba de är en helt annan sak! Känns som lite dåligt planerat från hennes sida helt enkelt typiskt man ha en som ska starta de andra hästarna klara sig ju tills på fredag utan problem som sagt...:-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards