Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Sadlar är en stor djungel...

Av Linda Calissendorff - 21 september 2010 23:13

Jag hatar att leta sadlar.....

Finns inge värre än de när man är lite osäker själv hur de sitter!

Ha ju fått låna 4 st och ha prova 2 st av dom som jag tyckte passa bäst på han när jag bara kolla i stallet.

Men jag tycker ja kommer som i en uppförsbacke bak på sadeln...

Han är ju liiiite överbyggd bak, med rak rygg och grov fram så ni fatta ju hur svårt detta är...  

Skulle jag sälja min Amazonas sadel så får jag en hel del den är ju inte så gammal och lite använd,men de är ju de att chansa på hitta rätt märke de finns ju hur många som helst....

Ja jag blir bara less måste ju hitta nått som passa han så han inte får tryck bak på länden som han fått av den jag haft som man trodde passa bra...


Victor fick en genom gång av Sune i dag han satt fast på höger sida så han sa att han skulle troligen inte slå på sig nu på kotorna men de är upp till bevis om de funka,ha svårt att tro de men de blir intressant att de som sagt man måste ju de en chans som sagt!

De är bara en häst jag märkt skilland på och de var Hilda som hade en rätt så kraftig rörelsestörning när vi tog över henne,de fixade både Monica å Sune så de är som sagt den enda häst jag märkt på så konkret!

Men de här lite små skavanker de ha jag inte märkt av på samma vis...

Vilka erfarenheter ha ni haft av era kriopraktor som ni använt er av?

Ni får gärna skriva en rad å berätta!   

Han fick akupunktur efteråt för att släppa spänningarna å jisses vad han blev pigg efteråt i hagen! Han stegra å hoppa jämnfota som en tok å rulla typ 10 gr    Så de tror jag stenhårt på för de ha hjälp mig med så de kan jag gå i god för att de är mumma för spännigar!


Är så glad för Linda-Li ha fått jobb på samma ställe(fast i en annan grupp) som jag är på så nu jäklar ska de bli fart på vårdtagarna!

Sen skit roligt att vi kan träffas lite med å surra hästar å annat strunt på rasterna de GILLA jag!   

Vi körde i går på änget med "Boko" killarna å shit vad Victor var på gasen när de var sällskap med så matte ha träningsvärk i armarna i dag.... *ler*

Vi mötte först ponny travskolan med MASSA små skitar så de blev lite förvånade var de var för små konstiga hästar med vagnar efter,sen så kom de 3 st rådjur på rakbanan så de är alltid flera djur som springer omkring på området så man får passa sig!

De var oxå älgar som stod å mumsa alldelens där man svänger in till banan de hade Matte & Linda märkt men inte jag,snacka om jag behöver glasögon som missa 2 st stora älgar! *skratta*

Sen så skulle Linda-Li sköta tidtagningen men de gick ju lite halv dåligt så vi fick köra på känslan! Å den kan man inte alltid lita på så de gick säkert för sakta men de gör inget grabbarna starta ju förra veckan så de är bra med ett lugnare pass!   


Nu blir de till å lägga sig tidig morron i möra igen!

Natti natti!



 
 
Cattiz Stattin

Cattiz Stattin

22 september 2010 08:05

Med hjälp av Monica o Per Jonsson så har min Tim gått ifrån att vara en paddlade bulldoozer sista 500 till att kunna trava o ge gärnet! Det har krävt sin tid och det har varit väl behövligt! Muskelkramper och inflammationer har han dragit på sig tack vare att SI leden varit hårt tagen höger bak. Detta pga att han fått ett tryck mot höftbenet som inte har uppdagats utan att man bara har kört på. :(

Nu är han finare än någonsin i min ägo och nu önskar man ju att man får se resultat för det jobb man lagt ner =)

Hoppas att Victor blir bättre utav det Sune hittade!

http://cattizstattin.blogg.se

Linda Calissendorff

22 september 2010 08:48

Ja de är roligt att höra andras erfarenheter när de håller kiroprakti allra helst när du märkt sån skillnad!:-) ja de ska bli spännande att se hur victor ta kurvorna sen vet monica sa han satt fast i SI leden höger bak så de stämmer ju om man ska se till hans problem ;-) men många säger man inte ska kunna rätta till ryggen på så stora djur som hästar men som sagt när de gäller travet så märks ju skillnaden rätt snart pga den påfrestning de utsätts för! Håller tummarna för din Tim att ni kan starta snart:-)

 
Ingen bild

sofia

22 september 2010 18:37

Det knepiga är ju också att när man väl hittat rätt sadel så kan ju hästen förändras över tid både i hull o ålder, muskler så att den kanske inte sitter lika bra efter ett par år.......Jag har inte provat sadlar som går att ändra (järnen)på, så jag vet inte hur dom är.

Men å andra sidan det kan nog löna sig att försöka hitta en till grunden bra sadel i alla fall.

Men jag håller med det är ingen lätt sak att hitta rätt:/

Linda Calissendorff

22 september 2010 19:40

Jo jag ha haft problem förut så jag vet vilket helvetet de är att hitta rätt sadel... :-( dyrt brukar de bli oxå!

 
Victoria

Victoria

22 september 2010 21:21

Hur mkt ska du sälja sadeln för? :)

http://victoriali.blogg.se

Linda Calissendorff

22 september 2010 22:16

Vet inte köpte den för 17 tusen utan tillbehör... 13-14 annars blir den kvar till de andra :-)

 
Ingen bild

Cattiz Stattin

23 september 2010 09:28

Jo det är härligt att det faktiskt ha funnits något att göra åt honom!
Okej, han har lite av samma problem som Tim då? Är han muskelpåverkad utav det?
Tim fick DMSO och något annat medel insprutat under bäckenbenet bredvid korset hos Per. Det luckrade upp muskelspänningarna och inflammationen som var där så att hans kropp på nytt kunde börja om med läkningen. Det besöket skapade vändningen för Tim. Har dock tagit lång tid att komma tillbaka men han slår inte på sig det minsta nu. När han kom till mig hade han fula ärrbildningar på kotorna bak, allra hellst höger bak. När blir det någon start framöver då?

Linda Calissendorff

23 september 2010 18:36

Han ha inte varit särskild påverkad av de muskelärt med tanke på han stått på proffs så där brukar man inte dela ut massager så ofta ;0) men visst klart lite ha han väl lite mer på Vänster sida som han drar lite granna i kurvorna. Jag kan tänka mig de var Mumma att spruta med DMSO önskade man visste om han problem när man var till Per men han märkte ingen konstigt då vi besikta han innan köp å då var han noga med,han ha aldrig varit sned musklad konstigt nog som man tycker om de varit snett länge så de r lite diffusa problem ;0) Vi kommer inte med några lopp så värsta fall blir de ett punkt 21 på Dannero den 6 tror jag de var... hata punkt 21 :0/

 
linda-li

linda-li

23 september 2010 11:20

Fy fan va sadlar är dyra....... kostar ju mer än mina hästar;)
Iaf så är jag lite skeptisk mot kiropraktik, och det måste man vara, då det finns många dårar där ute.......
Har blivit hjälpt med en häst, Rune, och då av Monica om vi ska nämna namn;) Har dock haft alternativa behandlare på rätt så många hästar, men det beror ju på vad som är fel också... Som med människor, vissa blir hjälpta av kiropraktik medan andra inte alls blir hjälpta;) Tror dock att det är så mycket som spelar in; ägarens "eftervård", kanske ändring av träning, vila.....många vägar till Rom!
Ja, jag hoppas verkligen att det inte dröjer för länge tills vi kan köra i hop igen, det är ju så jävla roligt! Sen är jag ju halvblind med taskigt mörkerseende så även om man har en klocka som fungerar så gäller det ju att jag ser displayen också::))

http://linda-li.bloggagratis.se

Linda Calissendorff

23 september 2010 18:37

Ja sadlar SUCKS!
Haha tur jag gillar dig ändå fast du är halv blind,lit snenil,å är en tids optimist! =))

 
Annica

Annica

24 september 2010 20:37

Sadlar är en hel vetenskap...
Men ack så viktigt med rätt tillpassad sadel...
Hoppas du nu får en riktigt härlig helg =)
Kram

http://djurenpalandet.bloggagratis.se

Linda Calissendorff

24 september 2010 20:53

Tack annika!Önska dig desamma!:-)

 
Ingen bild

erika

28 september 2010 21:19

peter vestin i söderhamn!

Linda Calissendorff

29 september 2010 11:37

Tack för tipset Erika! =))

 
Ingen bild

Jessica Sandberg

4 oktober 2010 10:36

Hej Såg att du ev skall sälja din sadel? Maila mig på jesse.t24@hotmail.com vad det är för någon, pris och om du har bilder, om du fortfarande är intresserad av att sälja.

Linda Calissendorff

4 oktober 2010 11:35

Jag maila i kväll! :-)

 
Ingen bild

Jessica Sandberg

4 oktober 2010 12:09

Låter bra =)!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards