Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Uppdatering!

Av Linda Calissendorff - 25 november 2010 12:40

Anledningen jag inte orkat skriva är för de känns som jag gått in i väggen när de gäller hästarna....

Allt som ha strulat ha satt sina spår man försöker se varje nederlag som att ja men nästa gång så kommer de gå bättre....

Men problemet de kommer ingen nästa gång så jag ha liksom tappat hoppet att få en häst att funka på travbanan.

Jag är inne i en period i livet där jag vill sata på mig själv vill unna mig saker som kläder,fixa håret,träna mm.mm

Känner jag ha vigt mitt liv åt hästarna (inget fel med de) men vi hade banne mig kunnat bott i ett slott för alla pengar man ha sponsrat vetrinärerna med och inga framgångar för de...


Här hemma så är Wilmer bättre han går fortfarande på medicin så än så länge se de OK ut så hoppas de fortsätter så så vi slipper nån operation....

Orujo ha varit på återbesök i dag på kliniken och han är helt fräsch från fallet så de kändes TOPPEN! en trevlig tjej från Umeå kommer å kollar han på söndag så hoppas tycke uppstår så han får flytta till henne och börja ridas han behöver de verkligen!

Han är ju för underbart snäll jag longera han på travbanan i endast en grimma hur många hingstar kan man göra de med som knappt lämnat gården på 2 år? Inte många kan jag lova!


Ha nog sålt Estepeña  till Anna-Clara i umeå känner helt UNDERBART att hon ville ha henne,jag vet att hon kommer bli omskött å kommer troligtvis börja ridas igen sen så de löste sig hur bra som helst!

Så här händer de grejor som ni märker men de är ett måste jag orkar inte ha så här många de blir varken hackat eller malet som sagt!

Jag ha insett min begränsning med att jobba 75% och sköta alla hästar och hemmet man blir inte yngre som sagt...


Drömmen är att ha kanske max 3 hästar de räcker gott å väl som sagt!

Vi får se om Wilda sätts ut på annons med eller om vi säljer Hildas nästa avkomma tror den är mer lättsåld med tanke på järvsöfaks som pappa!

Ja vi får se hur landet ligger mot våren kan hända mycket innan dess som sagt men skönt att komma till skott och rensa upp lite,ha haft svårt för de som sagt! ;0)


Nu ska jag fara med Ester till klinken för genom koll innan hon åker till Anna-Clara många resor dit i dag men lika bra att passa på när man e ledig!

Ha de bra ni andra!

 
 
Erik

Erik

25 november 2010 13:49

Det är bra att satsa men också bra att veta när man måste dra i bromsen. Hoppas att nån av de kvarvarande hästarna kan prestera så att slottet blir en verklighet ändå...

Ha de gött så syns vi snart!

http://www.tansaki.com

Linda Calissendorff

25 november 2010 14:10

Ja de var så sant som de var sagt :-) vi ses snart!!;-)

 
Victoria

Victoria

25 november 2010 15:49

Jag tror att varje människa håller tummarna för dig nu

http://victoriali.blogg.se

Linda Calissendorff

25 november 2010 16:03

Tack snälla du!:-D

 
Cattiz Stattin

Cattiz Stattin

25 november 2010 18:18

Skam den som ger sig!
Det är en del i denna sport, något man mer eller mindre dagligen måste tacklas med.

Jag hoppas att det vänder för er snart så att ni får njuta av det roliga också.
Man får inte se till hur mycket det kostar.. Skulle jag göra det, skulle jag ha slängt ankaret för läge sedan och jag har bara hållit på i lite drygt 2år. Hua!! Men det finns något gott med dessa djur också :)
Kämpa på!!

http://cattizstattin.blogg.se

Linda Calissendorff

25 november 2010 18:33

Tack cattis! ;-)

 
sofia

sofia

25 november 2010 18:37

En del spenderar sina kosing på utlandsemestrar andra på skotrar och vintersemseter en del köper hästar :)

Oavsett så får man nog med jämna mellanrum värdera sitt liv och OMvärdera sitt liv.

Oavsett hur du väljer eller vilka val du gör så hoppas jag att det känns fint o bra Linda det är det viktigaste, för har man inte hälsan då har man inte mycket :)

Kram på dig!

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Linda Calissendorff

25 november 2010 19:46

Helt rätt sofia! Man måste ta vara på sig själv!;-)

 
Ingen bild

Elisabet

25 november 2010 22:02

Efter regn kommer solsken=) Ge inte upp!!

Linda Calissendorff

26 november 2010 21:55

Tack Elisabet! =)

 
Robert

Robert

26 november 2010 20:07

Nåväl, vad är väl en bal på slottet.....
Nej men huvudsaken man mår bra, tror nog du gör alldeles rätt, fattar inte hur du har orkat tidigare riktigt..
Titta på mig jag jobbar 67 % natt å det känns helt ok kanske 17 % för mkt bara hehe..

Nej men har man deg så det blir över en liten slatt varje månad ser jag ingen anledning till att jobba mer.
Bara för att sammla på sig mer skit som man måste jaga ännu mera för, huvudsaken de e soft å man har en svansviftande russel hemma så mår ja bra..
Sen så räcker det ju med att ha EN riktigt bra häst som lyckas och tur å otur jämnar ju ut sig i längden, så din å Robbans tid kommer nog, tids nog regnar det manna från himmlen :)

ne nu ska ja iväg å nattsudda, har vampyrvecka ha de fint..

http://pokerzion.com/Poker_Forum/blog.php/4798-kon

Linda Calissendorff

26 november 2010 21:57

Du ha så rätt Rob de räcker med en bra häst då kanske man går runt ;0) Men ha sålt 2 st förhoppningsvis så nu ha Linda råd att bjuda dig på en öl på krogen *ler* Kanske ska med ut den 4 dec? Då är de dags för röj igen!
Ha försökt skriva på din poker blogg men de går inte lämna nån kommentar vet d varför?
Ha kikat in där men de är ju mest bara en massa poker snack ;0)
Vi hörs grabben så hoppas vi att du kan hänga med ut!

 
Ingen bild

charlotta

28 november 2010 14:23

Kämpa på..! Det viktigaste är familjen och en själv, sen kommer intresset.... Om du känner att ni har för mycket så gör du helt rätt i att dra ner på verksamheten, då kommer du att komma i balans och allting kommer att kännas så mycket bättre framöver. Men det är ju alltid tufft att sälja hästar man har kär, men å andra sidan så mår ju varken du eller hästen som bäst om man ändå inte har varken tid eller ork att jobba med den till 100%. Jag vet precis hur du känner dej....jag har själv varit i samma situation, o jag kan lova dej att du gör det rätta! Energin kommer tillbaka i takt med att det blir rätt balans i livet! Ha det gott!

Linda Calissendorff

28 november 2010 22:07

Tack för ditt fina inlägg de uppskattas!:) ja tror de kommer bli bättre sen när några lämnat gården så man får lite mer tid över för famijen som sagt! Stor kram på dig!

 
Annica

Annica

28 november 2010 20:18

Tittar bara in för att önska dig en trevlig första advent =)

http://djurenpalandet.bloggagratis.se

Linda Calissendorff

28 november 2010 22:07

Tack Annika jag önskar dig de samma! :)

 
Ingen bild

ulrika vestin

18 december 2010 17:49

hur mås det ?
vilka hästar har du sålt nu ?

Linda Calissendorff

2 januari 2011 21:05

Ja de är som de är men blir snart bättre! =)
Orujo är nu såld!

 
Ingen bild

bettan

3 januari 2011 08:37

Hoppas du mår bättre snart så vi får läsa din blogg=) För den är så bra=) Gott nytt år i alla fall.

Linda Calissendorff

4 januari 2011 23:19

Hej Bettan! Tack för din fina kommentar! =) Värmer att läsa ni sakna mig! Men finner ingen inspiration till hästarna just nu så finns inget att skriva å vill inte skriva en massa negativa saker de är liksom inte jag... ;0)Önskar dig ett gott nytt år med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards