Stall Ardbeg

Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Linda Calissendorff - 17 februari 2010 00:01

De ha blivit knäckebröd (Mini Rut)  med Kalles randiga kaviar på!!!

De är så fantastiskt gott att jag kan inte sluta äta...   


Jag ha sakta börjat få tillbaka min energi, men inte så konstigt då min vitamin dos består av följande per dag:

*Blutsaft

*C-vitamin

*B-Vitamin

*Msm

*Omega 3 tabl

*Sillicea+priorin för håret

Så nu jädrar ska jag ha min energi tillbaka där med BASTA!  

Nått annat jag måste börja få ordning på är att komma i säng i tid... Tråkigt men tror man orkar mer om man kommer i säng i tid,men svårt att lära en gammal hund sitta men de går med jäkligt gott godis!    


Alltså små barna måste ha en inbyggd klocka i kroppen för Edwin vaknar varje natt runt 12 snåret,alltså VARJE natt!

Fatta inte hur de går till för han ha endast sovit 1 natt fram till morron i sin egen säng ,så oftas är de Robban som går å sover i hans säng för de blir lite trångt med 3 pers i en 160 säng så då får jag grisa runt i våran alldelens SJÄLV!   


Här på farmen så händer de inte så mycket eftersom både Kristallen & Wilmer ha lite vila... Men i slutet på veckan kommer vetrinären ut och ska ta styngen på Kristallen så de känns ju bra!

Så skönt de inte blev nån infektion i leden så nu hoppas vi att resten går bra så man kan börja lunka i gång henne igen,får höra vad han tror han ha ju hållit på med hästar länge å även trav så han borde ha nån ide vad han tycker är rimmligt!  


Red Orujo i söndags första gången på länge och man tycker han ska vara pigg å odräglig, men inte min fin häst!

Han var så lugn och fin så vi tränade på i skritten och lite i traven jag försökte bromsa upp honom i traven med endast mitt säte å inte händerna men de är SVÅRT!! Fatta inte att man ska vara så inpräntad i hjärnan att man vill bromsa med att dra i tyglarna,men de kommer väl får träna på lite intensivt så kanske de blir bättre...


Fick ett givande samtal från en tjej i från Umeå som har en PRE hingst och hon erbjöd sig komma ner så hon kunde visa lite tips å så när de gäller just PRE hästar!

Jag måste hålla med henne att Pre hästar är inte som alla andra hästar, utan hon förklarade på ett bra sätta de här med att de lätt krulla i hop sig och vad man kunde göra för att förhindra de! 

Så de var roligt som sagt att hon hörde av sig alltid givande att man kan diskutera ett ämne man ha gemensamt!   

Så får vi se om de stämmer i hop så hon kommer om inte annat så ses vi på hingstvisningen i Umeå så får fortsätta prata vidare då!


Nu måste jag sova är trött som en vet inte vad...


Natti natti!










Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards