Stall Ardbeg

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Linda Calissendorff - 3 maj 2012 19:03

I måndags var vi in på banan igen för intervalla på rakbanan där den var RENT bedrövlig med stora stenar som låg utspridd mest på vänster sida av banan....

Jag fick först gå å plocka bort de mesta av stenarna innan de gick att köra så ska de inte behöva vara på en bana där man betala anläggnings avgift varje år!!

Jag vet att banan går dåligt och ha underskott redan men de får inte tullas på matrial så här de kommer bara bli ÄNNU sämre för banan om folk inte kan träna sina hästar där en ren skandal enligt mitt tycke!

Men de gick ju att köra hyfsat på återhämtnings vägen så där fick de till intervallerna på runt 1,43 så nu börjar han kunna slappna av i högre farter med så nu händer de grejor å de känns skönt för mattes hjärta!   

I dag blev de ridning med Linda-Li som red sin "Dagge" för första gången och han var lite på tårna men hon satt banne mig kvar trots några hel omvändningar så är impad av henne när hon ridit så lite som på sista åren  

 

Wilmer var pigg å alert med så märks han börja komma i form men härligt med en häst som ta för sig när man rider de gilla jag så mera sånt! 

Efter vi ridit ut så testa vi på ridplanen att rida lite och jag ha aldrig gjort en sluta på Wilmer uppsuttet så tänkte mest testa för se hur han skulle göra ofta så går de bara framåt å inte fatta vad man mena....

Men inte han inte utan han gjorde en PERFEKT sluta på en gång på 3spår de ni!!!!

Å han gjorde de på ett kanon sätt korta av sin skritt och bar sig själv hade inget i tygeln så vilken PÄRLA han är denna kille!     Sån läcker känsla när allt bara funkar!!!

Så nu blir de hård träning inför nästa kurs så man kan börja med ridningen på allvar uppsuttet med ska bli sååååååå kul!    

  

 

I dag prema Wilda in på en 2,00 tid och hon såg så fin ut lilla stumpan så Robban var mycket nöjd över henne som han ska vara så klart!   

 

I morron blir de banan för oss igen ska bli skoj, blir nog ett banjobb denna gång! =)

 

Ha en bra torsdags kväll nu!

Tjing!

 

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards