Stall Ardbeg

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Linda Calissendorff - 23 maj 2012 10:46

 

De är ju min vecka med Edwin och de började i söndags att han klaga på magvärk så hela måndags natt blev de bara en halvtimmes sömn p.g.a dessa extra provtagningarna av blodsockret för han ligger så högt så ha fått nästan dubbla doserna med insulinet...  

Fick sova lite mer i natt men koll varannan timme och att Rickys lill jänta sover oroligt  och vakna hon med, så känner man sig mer levande än död....

Sen är man ju så klart orolig vad de är för skit han ha i kroppen eftersom nån sorts reaktion ha han ju eftersom värderna stiger å man tycker är de nått virus i magen ska de ju ge sig vi är ju inne på 3:je dagen nu.... Vi var in i går på sjukhuset och kolla med blodprover i alla dess former för att vara på den säkra sidan där i af, men de kan ju vara en förstoppning med för han är ju ingen fena på dricka mycket vatten å med den kost han måste äta som diabetiker så är de ju mesta stoppande med fibrer!   

Ja kan säga att ha ett diabetes barn är då min stora påfrestning i livet för denna ständiga oro för hur han ligger för lågt eller för högt å denna jakt på de perfekta värdet kan ju tära på vem som helst....

Sen är jag lika oroad när han är hos pappan för han ha alltid massor av att göra å stressa runt överallt, så man fundera ju på hur de går där på min "lediga" vecka med.

När man ha ett sjukt barn så måste man planera allt i minsta detalj de är liksom inte OK att äta ute som är enkelt att göra när man ha mindre barn att man kan sälnga åt dom en krov på macken för de ska kunna stå sig ett tag,för en annan innebär de flera koller och ofta kommer de en stigning av blodsockret eftersom de mesta är fett och innehåller massa kolhydrater  

Men ändå kan jag gruva mig mest för när han kommer i övre tonåren man se ju hur de flesta ungdommar springer på ICA å köper läsk,chips,götta istället för att äta maten på skolan å de är ju lätt man faller för grupp trycket när man ha kompisar som kan äta allt så där kommer min stora fasa in när han är så kalld självgående med sprutor å allt....

De fatta ju inte i den åldern att de som händer då kan göra stor påverkan på kroppen när man blir äldre mm.mm de lever ju för dagen å känner sig pratiskt taget odödliga de vet man ju hur man va själv.

Så de blir nog den jobbigaste perioden just nu är han ju som radio styrd över oss som kontrollera allt men de kommer ju släppas på ju äldre han blir å de känns övermäktigt & skrämmande för mamma....

I skolan ha de ju funkat kanon tack vare Åsa som är hans extra resurs som sköter allt hur bra som helst så utan henne hade man nog varit grå hårig å hårlös.... Men de är ju bara fram tills nästa år så vet man inte om kommunen ställer upp ett år till eller om han anses ska klara de med resten av fröknarna som är mest rädd för att ha sånt ansvar över nån annans liv kan man ju säga känns ju tryggt med för en annan...NOT!   

Tur man ha i de läget en underbar häst att lägga sin tid på för avkoppling från sprutor och blodvärden å en helt fantastisk sambo som ha sten koll så fort jag inte är hemma eller jobba... utan han hade jag inte fixat de så bra som jag kan göra, utan han är verkligen min stötte pelare genom de mesta i livet!  

De är en härlig känsla då man bara klicka tillsammans, man tänker likt inom de mesta och ha samma smak på saker och ting å de bara flyter på de är så de ska vara i livet när de är som bäst!

Framför allt att man slipper en massa tjafs å bråk som de lätt blir när man är olika varandra så som min bästa vän Linda-Li säger man måste ha samma enegier för att funka tillsammans med varandra å hon ha nog en poäng där!  

 

Nu ska vi dra till stallet för utfodring av hästarna i detta rätt så fina väder!

 

Tjiiiiiiiingeling!

  

 

 

 

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards