Stall Ardbeg

Alla inlägg den 18 september 2012

Av Linda Calissendorff - 18 september 2012 16:13

Blev så vi anmälde till Umeå ändå lika bra att testa finns risk för start galopp men vi åker tillsammans med Uffe upp så man dela liks på resan så känns som de är värt ett försök då man ha sällkap å allt...

Blev 3 på start å han fick bricka 1 så de är ju bra bara hoppas de kommer i väg från start så kan han ju få en fin rygg att gå bakom sen för de lär ju komma bakifrån rätt snabbt från tilläggerna.

Är bara nöjd om de blir ett felfritt lopp å en matlapp med sig hem vore inte dumt!   

Sköter han sig så ska han kunna knipa sista pengarna å få lite rutin på köpet som sagt kraven är låga efter hur han blev sist men nu blir de tysto proppar å luva för döva ner han rejält han tål inte att ens en annan driver sin häst då ta han åt sig märkte de i går i banjobbet med 2 andra när de börja leva om så hoppa han rätt upp så lika bra att ta de säkra före de osäkra för leva om i loppen gör de flesta så nu hjälper man han lite med att tysta ner de som går.

Mår redan illa nu ska jag vara upp i allt oxå med att sela,se loppet huuuuuuuuuga!!

Gick bättre sist när jag vara å jobba på solänget så då slapp jag vara och göra Wilmer nervös men kan ju inte alltid hålla mig undan som sagt   

Ha varit nervös förut men inte som när han ska starta de riktigt vänder sig i magen vid tanken....

Så håll en tumme för oss de behöver vi!!!

Nu ska jag försöka hjälpa älsklingen i köket med maten stackarn som kom från jobbet nu å får börja med maten men jag är väldelös på laga mat å de tråkigaste jag vet så jag tacka gudarna för jag hittat en sån pärla som han i köket!   


Tjingeling på er!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards