Stall Ardbeg

Alla inlägg den 13 november 2012

Av Linda Calissendorff - 13 november 2012 17:30

Ha liksom inte haft nått att skriva om eftersom pållen varit sjuk i över 10 veckors tid...

De var den värsta långdragna förkylning jag haft på nån häst under den tid jag hållt på å de är ju snart över 30 års tid....   

Han gick först på antibiotika sen blev de cortison för hostan vill ej ge med sig utan han hosta flera gr när man skritta han,så fick jag recept på ett super bra slemmlösande som kosta skjortan 1000kr för 10 dagars kur som tog både de över/nedre luftvägarna å då börja han hosta som en galning typ hela tiden så de märktes att de gav resultat omgående de kom upp en massa gulsnor så nu efter den kuren så testa jag köra i dag å inte ett enda host så jag är så glad bara hoppas de håller i sig nu...

Ha köpt en massa örter med som ska lena slemmhinnorna i halsen och ska hjälpa till om de finns nånting kvar ändå så hoppas jag han ska klara sig på de!   

Så förhoppningsvis är vi tillbaka efter flera veckors frånvaro ha känts hopplöst vissa gånger men nu ha man fått tillbaka gnistan!   

Hoppas ni andra slipper denna skit förkylning den var då INTE rolig som sagt varken för börsen eller för stackas hästen....

Tjingeling!



Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards