Stall Ardbeg

Alla inlägg under juni 2013

Av Linda Calissendorff - 6 juni 2013 20:18

Underbar härlig kväll uppe i skule skogens nationalpark på lite tjuvfiske! :D

Av Linda Calissendorff - 6 juni 2013 17:03

Var och tvätta ögat på wilmer i dag och vad de ha läkt fint och svullnaden lagt sig otroligt snabbt med tanke på att han syddes i hop på tisdag em! :)
Han stå så tålmodigt medans jag tvätta ögat även fast man se de svider med saltlösningen men måste få de rent innan salvan ska i ögat...
Djuren förstå verkligen när man vill hjälpa dom bli bättre de är fantastiska varelser! <3
Ha en bra söndag mitt i veckan de ska vi med nu blir de grillat och sen fara meta lite fisk med Edwin! :)
Kramen!

Av Linda Calissendorff - 5 juni 2013 19:46

Här kommer några fina kort på mina grabbar i kvälls solen! <3

Av Linda Calissendorff - 5 juni 2013 14:50

Grabbarna ha fått nya pannband att tävla i! :)
Kallma ha ju nyss fått ett så hon får vänta tills de är dags för tävling så bli de ett nytt rött åt henne! :)

Av Linda Calissendorff - 5 juni 2013 10:28

I dag tänkte jag börja skritta i gång finaste Kallma igen fram till den 18 juni då de är dags för att ta en plåt till på bakbenet så ska bli spännde å se hur pigg hon är i vagnen nu när hon vilat snart över 5 1/2 vecka! :)
Tror hon komma tycka de är skoj att få komma ut och se nått annat än hagen!
Så nu ska hon smygas i gång igen bara vi får klar tecken sen att börja trava framför vagnen sen så tar träningen vid igen och sakta träna upp mot premien tur de är öångt till slutet på oktober så de ska hon fixa innan dess de är jag rätt säker på! ;)
Nu ska jag jobba vidare... vill vara ledig på heltid och bara hålla på med hästarna vilken DRÖM de vore..... :D

Av Linda Calissendorff - 4 juni 2013 22:57

Så där nu ha man landat i sängen efter en låååååång dag i bilen...
Blev till att fara akut ner till ATG kliniken i Bergsåker med wilmer på morron för att söva ner han så de kunde sy fast skinnbiten så bra som möjligt... Så var en trött kiöle jag lasta hem sen på em efter han stått på uppvaket 1 timma! Lill hjärtat mitt som ska lyckas knövla till de för sig hela tiden men nu borde han snart vara klar med allt strul tycker jag på dessa 5 år.....
Nu blir de att droppa ögon 2 gr dagligen så ska de läka ihop fint sa vetrinärern så får lita
på de då! :)

Kravallen kom med på solänget och fick spår två så blev ju bra med 5st på start så hoppas på en rygg som kan hålla in i mål så ska han nog få en fin tid! :)
Nu ska jag sova är trött som bara den....
Kram på er!

Av Linda Calissendorff - 4 juni 2013 07:27

Robban ringde på morron och sa att wilmer hade lyckats rivit upp en flik vid ögat inne i boxen unde natten så jag skulle nog konma ut å kika på de innan jobbet tyckte han så jag satt mig i bilen snabbt som bara den och när jag såg han så var de ju verkligen inte ett sånt ställe man vill börja sy på när de är så nära ögat :( Fy fan vad ont han ska ha stackarn.... så sittet och invänta Anna vetrinärn ska kika på de om de är nått jag måste in på en klinik att fixa för svårt att sy så nära ögat att man kanske måste rakt söva ner han för få de snyggt....jisses ska denna stackare alltid vara ett sorgebarn de måste han ju vara med tanka på allt strul han varit utför sen han föddes! :(
Ja vad säg man 2 av 3 hästar kan nu inte tränas tur man ha 3 st då annars vet ja inte vad jag skulle ha gjort..

Återkommer sen hur de gick som sitter på nålar å vänta på ett utlåtande nu....

Av Linda Calissendorff - 3 juni 2013 19:34

Ricky hitta en propp på solänget den 11/6 ett kort lopp och tillägg vid vunna 25 tusen högst 50 tusen så vi testa att anmäla Kravallen och hoppas han kommer med sina 60 poäng vore skoj om han får gå från start istället för tillägg som han ofta hamna på....
Var inte meningen att starta skulle ju trimma lite mer men som sagt hemma bana är ju enkelt för killen som helst vill slippa åka långt i värmen så vi testa ändå! :)
Sikte på en matlapp till och ett snällt lopp som jag vet att Ricky alltid ge dom så bli de nog bra om han nu komma med dvs! :P
Nu ska kidsen i säng så de bli föräldrar mys i soffan! :)
Tjing!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards