Stall Ardbeg

Alla inlägg under juli 2013

Av Linda Calissendorff - 2 juli 2013 23:15

Loppet gick åt helvete i kväll de blev 3 omstarter pga nr fyran var oregelig i volten så Eddie blev både påkörd och trängd :(
När starten gick ställde han sig på bakbena föe han var så stressad.... så jäkla synd de vann på en 19 tid så de var ju ingen super tid direkt... jaja otur som fan är de men ska de jäklas så ska de :0/
Nu ska jag vila trött i ögat...
God natt på er!

Av Linda Calissendorff - 2 juli 2013 18:06

Är på väg till Lycksele för Ricky ska köra fina super eddie i sista loppet på lycksele i kväll! :) Är hästen första lopp i norrland men tyvärr ha han inte hunnit fått så många snabbjobb för han blev förkyld när han kom men vi få se de som ett come back lopp! :)
Dryg resa åker stor buss upp och de ha tagit 4 tim genom umeå men jag ha sussat lullen jag och nyss vaknat! :P

Nu är proverna tagna på wilmer och de bli en lång väntan tills i morron innan Janne ringder.... ha nog blivit troende innan dess ha bett de högre makterna många gr nu... ;)
Anna kom och slog på skorna men han var inge öm nånstans hon kolla sulorna noga innan så att han skulle vara hovöm elller en hovböld på G kan vi stryka från listan med...
Ja vi få väl se vad proverna visa annars bli de att skritta och stretcha kan ju faktiskt vara så enkelt att han sträckt sig fram i hagen för jag kom till stallet på söndag hade
wilmer sprungit som en galning och var alldelens svettig av panik för robban ha grävt upp hagarna så de var kopiöst med flugor som höll på äta upp han så han var stor tokig... men som sagt jag ha inte märkt nån ömhet när jag känt igenom han men man är ju ingen expert så på massera ;)

Kravallen är anmäld till Hoting på dubbla tillägg är väl inget toppen lopp men han måste ut i ett lopp nu efter gått backtränning sen senaste starten så hoppas han ska ha lite mer ork i baken nu men de återstå att se efter lördagen! :) Annars bli de fortsätta jobba på i backen...
Håll tummarna för oss i kväll nu! :)
Hejsan svejsan!

Av Linda Calissendorff - 1 juli 2013 21:47

Ricky fick tag på Jan Magnusson som kommer i morron bitti och ta muskel prover på wilmer och förhoppningsvis få vi veta i morron em eller onsdag hur de ligger till.... kommer bli en nervös väntan som bara den! :0/ Annars bli de att beställa tid hos Per på löpbandet för att utröna vad som ställer till de, han är ju super duktig på sånt men de ha garanterat semester vid den här tiden....
De ska alltid vara fel tidpunkter när de gäller den här hästen....Är så rädd om denna häst han är verkligen mitt allt men de vet ni ju redan om som följt oss länge.... ?

Av Linda Calissendorff - 1 juli 2013 19:04

I dag tog Ricky ut wilmer för se om de var nån skillnad sen Monica var där i går och fick lös ryggen och han kom tillbaka och sa att de var absolut skillnad bak nu var korset som helt stilla när han körde honom, men i stället så kunde han knappt trava motions tempo för nu kan han inte trava alls han bara rullar fram i stället...  

Jag test körde han själv å de var som han var av fram... vi tog in han gick upp till asfalten och prova börja kotor och framknä ingen reaktion alls... tog av skorna och sulorna för hoppas finna nån liten sten som klämt i mellan men icke... Ha klämt igenom hela hästen men de finns FAN inget att hitta...  

Då sa Ricky att hans häst han träna förut visa precis såna här symtom när hon hade för höga röda blodkroppar de menas att blodet blir trögflytande och därav får de muskelproblem....Nu be jag till de högre makterna att inte detta helvete drabbat wilmer för då är de bara lägga ner en sån häst som ha såna problem tänker jag inte plåga runt på banan med så nu ska vi försöka få till ett blodprov för att se vad de visar så nu e man orolig igen nog e de väl höjden av att man ska lyckas starta 2 gr på ett års tid innan de jävlas igen....  

De verkar vara en högre makt som vill att ska lägga ner sina förhoppningar inom trav sporten uppenbart...de borde man ha insett vid 10 års helvete men man är ju för dum tjurig som fortsätter måste jag säga...

Men den känsla jag ha för denna kille kommer jag aldrig få uppleva mer med en annan häst så frågan är om man ska banne mig lägga ner trav karriären de kostar helvetes sjukt mycket pengar jag lägger ner på mina hästar och man ha en önskan att få starta lite konturneligt men de funka uppenbart halv dåligt....

Sjukt less och uppgiven just nu...  

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards