Stall Ardbeg

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Linda Calissendorff - 7 augusti 2013 10:39

Jobba inom hemtjänsten och man ha ju blivit mer å mer fundersam hur sjukvårde ska se ut den dagen vi bli gamla något jag hoppas jag ska slippa när man jobba och se eländet varje dag...
men i dag stod till å med jag mållös och förvånad när jag kommer till en pigg vårdtagare över 90 år men helt klar i knoppen och klara sig själv förutom medicin
hjälp som hon ha så när jag kommer sa hon-ja just de i dag ska vi börja väga trosskyddet de ha skickat hit en våg.....
What the fuck hade jag lust att säga!!
Så nu ska vi stå och väga kiss skydd för att se om de kommer över ett visst gram så får de fortsätta få hem dessa skydd näst in till gratis annars få de vackert gå på affären och köpa egna om de inte kommer upp i de mått som gäller!!
Snacka om ren och skär FÖRNEDRING!!! :(
Blir så förbannad att håret stå rakt upp på kroppen.... Fy fan säger jag här ha dessa gamla slitit för bygga upp sverige till vad de är i dag och betalat skatt fast de knappt haft mat på bordet å detta är tacken att stå med sin kiss blöja å få den vägd av oss personal!
Ren skandal!!
Usch fy för sjukvården eller rättare sagt bidragen de får från staten och regeringen måtte de själva få betala sina egna blöjor som ha tjänat stor kovan hela livet se ha fan råd om nån.....men de ha väl sett till att få en"fallskärm" på de med!*ARG*

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards