Stall Ardbeg

Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Linda Calissendorff - 11 augusti 2013 19:11

I kväll så for vi ut i skrike för ge vatten och kolla benen på Farbrorn och då tog jag med mig massage apparaten Thrumpern för att ge han en omgång på röven så han fick en ordentlig genom knådning!   

När jag börja att Thrumpra så visste han inte vilket ben han skulle stå på sen vände han sig mot mig och kika med en frågande blick vad jag höll på med igentligen! De märks han är inte van att få sig en härlig massage men efter ca 15 min trampande så slappna han äntligen av och han börja tugga med munnen och han fick en nöööööjd blick på ögonen av avslappning!   

Finaste killen man kan inte annat än bara älska honom, han ha så fina kloka ögon och han ha en utstrålning av klass! Sällan jag fastna för VBL är ju kallblods fantast, men han ha nått som jag verkligen fastna för få blodingar som lyckats med de kan jag tala om!   

Benet var mycket bättre fram ,svullnaden hade lagt ner sig bra så linda om med en bomulls tuss med silvervatten/kärleksört så får han ha de tills i morronbitti!

Fundera på att göra hagar så fort som möjligt här hemma så man kan ta hem Kallma & Farbrorn, så får de gå ute här istället så man kan ta på och av täcke lättare när man är hemma vid...

vi får förhoppningsvis köpa transporten snart så då kan man lika börja dra dom i buret för träna antingen i Skrike eller på mon skulle vara skönt att få hålla koll på dom hemmavid än att sitta hemma å vara orolig hur de har de där borta....

Nu ska de bli lite grillat på schemat är hungrig som en varg!!   

Ha en skön söndag ni övriga!



Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards