Stall Ardbeg

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Linda Calissendorff - 20 augusti 2013 20:13

I dag skruva jag och Jenny upp alla OSB skivor i stallet medans Ricky skruva klart spånten på väggarna så i morron ska vi påbörja målningen,går snabbt när man är två som måla! :D
Så sen är de bara börja göra boxarna klara efter målningen torkat å man målat andra varvet! Härligt när de händer grejor i snabb takt de gilla jag!!
Nu ska jag lämna mammas hund hos svärmora då morsan fått en blodpropp i benet som vandrat upp i magen så finns risk att den går vidare mot lungan så hon blev inlagd med blodförtunnande.... :( Jobbig
när ens föräldrar bli gamla och sjukdommarna gör sig påmind...
Bara hoppas de är lugnt sen nu när hon flyttat å allt..
Ha en bra kväll ni övriga nu blir de idol sen för min del bata älskar de tv programet! :)

Av Linda Calissendorff - 20 augusti 2013 14:45

Min duktiga man ha snickrat hela dagen medans jag jobba så han ha hunnit en hel del medans man är borta en halv dag! :D
Ha bestämt mig i dag att osv stallet är klart så flytta wilmer och kravallen hem den sista denna månad så får de käka lite grönt ute de är ju fortfarande varmt på nätterna så de dör
inte att vara ute nån vecka! :)
Då kan jag börja ridträna wilmer i sandgropen och ska även testa rida Kravallen nu när han blivit rund och fin över ryggen så kan man rida han med gott samvete! ;)
Nu ska vi dra till staden och köpa en ytterdörr och OSB skivor sa byggnads chefen alldelens nyss! :P

Av Linda Calissendorff - 20 augusti 2013 11:35

Edwin fråga om han fick sitta på Kallma i stallet och ja svarde att ja vill hon de så är de ok för mig att prova.
Först hängde han på ryggen hon fundera mest på vad vi höll på med men rörde inte en hov,så han gled upp och satte sig å hon brydde sig inte ett dugg att han satt där! :)
Vi hade ingen ridhjälm i stallet i Skrike så han satte sig utan hjälm så de behövs inte påpekas men jag hade aldrig ens låtit han försöka om jag inte visste att de skulle gå bra känner denna dam rätt så bra och hon sitter ju fast i linor med! ;)
Hon är en riktig pärla denna dam så cool lugn i de mesta skönt att veta de är bra psyken på alla våra fina hästar! <3
Längta tills i morron då Monica kommer så man får förhoppningsvis ordning på wilmer är så sugen att köra min pärla igen...
vill inte han ska gå och ha ont i ryggen vill komma i gång med tävlandet igen men då finns väl inga lämpliga proppar... :(
Jaja bara han bli fräsch så är jag nöjd!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards