Stall Ardbeg

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Linda Calissendorff - 21 augusti 2013 22:04

I kväll kom ju ÄNTLIGEN monica för kolla genom både Farbrorn och Wilmer så vi var först i Skrike och kolla Farbror Brodde

Hon hitta inget denna gång så SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT en fräsch häst som bara måste bygga upp sig nu för hon trodde han gått med sned bäcken under hela sin tid som unghäst eftersom han är så pass muskelfattig på höger sidan så de är fortsätta i backen och massera på och stretscha så klart som gäller så inom en månad skulle vi se ett gott resultat på honom!   

Jag märkte då jag körde han att han blev trött i högerbak för han "tappa" som bakbenet i mellanåt så märks han är ordentlig svag i den sidan så kommer bli bra för grabben att få träna upp sig liksidigt!

Längta tills vi är hemma med han så ska jag börja tömköra och träna lite akademiskt med honom så han får lära sig att jobba med bägge bak och köra styrketräning med höger sidan de blir mumma för denna kille de!

Han är en sån fantastiskt mysig häst man kan stå och pussa på honom hur länge som helst och han bara stå och tycker allt är toppen han!   


Ja så till mitt hjärte gull Wilmer som typ lyckas med allt så när jag förklara knäppet på bakbenet när man förflytta han sidleds på stallgången, så visade sig vara tå sträckaren han lyckats "töjt ut" troligvis när han gjort sina slide stops i leran den dagen då,han och Kravallen for runt som galningar och var rädd för traktorn....   

Så hon sa sånt ta vanligtvis ca 14 dagar att bli bra och nu är de strax 3 veckor nu sedan så hon tyckte vi skulle sätta igång han nu och testa oss fram hur han trava som men knäppet får vi leva med ett tag inget han lider av bara att de låter lite skumt när han ställer ner hoven i backen men de märks inget när han går tack å lov...

Sen satt han fast ordentligt hela vänster sida denna gång så de ha ju med samma bakben som tå stärckaren så han måste ha lyckats gjort illa sig ordentligt denna kväll så nu är de förbud att vara i hagen medans de köra och grejas i närhetan av hans hage vill inte riskera nått mer nu så man kan kanske hinna med nån tävling i år,men de verka svårt mellan alla dessa skador som kommer lite mitt i mellan hela tiden...Så återbesök igen om 14 dagar så hoppas vi ryggen ska vara i topp denna gång och inte låst å stum som denna gång!

Man kan ju leva på hoppet i af att han håller sig fräsch!   


Kravallen är upputsad från topp till tå i kväll och är förberedd för match i morron mot de andra konkurenterna i loppet! Jag hoppas verkligen vi ska få utdelning så fin han känns den senaste tiden för han ha varit helt GRYM att köra så nu hoppas vi inget ska strula och att han ska komma med flaggan i topp i mål!!

Jag tror och hoppas han blir svårfångad om de får ledningen....  

Men allt kan hända i ett lopp och alla är ju vinnare innan de kommit i mål så man kan bara be till de högre makterna att nu är de baske mig våran tur att få in en vinst tror jag skulle svimma eller nått om de besannas de kan jag lova!!   

Nu blir de IDOL på TV innan sängdags är rätt trött i knoppen men kan inte missa idol de gåååååå icke!!!

Tjing tjong på er och hålla alla tummar för oss i morron!!!



Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards