Stall Ardbeg

Alla inlägg den 26 augusti 2013

Av Linda Calissendorff - 26 augusti 2013 10:41

  

Hitta denna bild och de stämmer ju man ska passa på njuta de dagar man är ledig så jag ska njuta av att köra Kravallen i skogen i dag innan barnen slutar skolan!   

Ricky får köra Farbrorn på sin lunch så han fixa hästarna i skrike så ta jag Bjästatjärns killarna och jag hoppas att bandagen sitter kvar på wilmer annars bli de en resa till stan som jag hoppas slippaför hade tänkt fara dit i morron när jag liks är i själevad och jobba.... men den som lever få se han bruka lyckas med de mesta mitt lilla stora hjärta!    På torsdag ska Anna komma och kika på Wilmers hovar å se om de blivit bättre, men som sagt de var ju väldigt lindrigt med röta så hon sa de är bättre att behandla de som de vore mycket så man blir av med de på en gång därav bandagen! Hon sa de är ju lite över kurs  att bandagera hovarna med gips för de lilla men jag gilla hennes tänk, jag kosta hellre på lite extra i bandage  än  att man kanske ska få dras med detta skit ett längre tid de vill man ju inte efter vad man läst och hört om strålröta..

Ha även införskaffat Thrust Buster som är bra att smörja in strålarna med sen ett tag fram över i förebyggande!

Tur vintern är på intågande så man slipper massa bakterier å annat skit så ha vi tur är pållen på G lagomt till isbanorna tror han ha en del att hämta där eftersom han trivs att trava på brodd han behöver gott med fäste till denna stora kropp!  

Nu blir de inta lite kaffe och macka sen i väg och göra klart med hästarna!

Ha en bra måndag!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards