Stall Ardbeg

Alla inlägg under augusti 2013

Av Linda Calissendorff - 20 augusti 2013 11:35

Edwin fråga om han fick sitta på Kallma i stallet och ja svarde att ja vill hon de så är de ok för mig att prova.
Först hängde han på ryggen hon fundera mest på vad vi höll på med men rörde inte en hov,så han gled upp och satte sig å hon brydde sig inte ett dugg att han satt där! :)
Vi hade ingen ridhjälm i stallet i Skrike så han satte sig utan hjälm så de behövs inte påpekas men jag hade aldrig ens låtit han försöka om jag inte visste att de skulle gå bra känner denna dam rätt så bra och hon sitter ju fast i linor med! ;)
Hon är en riktig pärla denna dam så cool lugn i de mesta skönt att veta de är bra psyken på alla våra fina hästar! <3
Längta tills i morron då Monica kommer så man får förhoppningsvis ordning på wilmer är så sugen att köra min pärla igen...
vill inte han ska gå och ha ont i ryggen vill komma i gång med tävlandet igen men då finns väl inga lämpliga proppar... :(
Jaja bara han bli fräsch så är jag nöjd!

Av Linda Calissendorff - 19 augusti 2013 19:53

I dag körde jag Farbrorn fösta gången och vilken pärla att köra så lugn innan och efter körningen stå helt lös efteråt ute medans man ta av han vagnen och selen rör inte en fena! :) Kör nu 8 repor i backen utan problem känns att de är jobbigt uppför backen men de är mumma för denna herre,han behöver alla muskler för framtiden och de märks han är svagare höger bak han snubbla till då och
då efter han travat i backen så de kommer bli bara att stärka sig i backen :)
Vi är på väg hem nu med Kallma och Kravallen vi ha varit på banan och Kravallen fick först jogga med som sällskap till Kallma som gick en tid på 2,13 fulla distansen i en bra stil fast hon ta inte i mer än nödvändigt! ;) Sen körde jag på sista 500m och bara släppte i väg han och ricky skulle ta tiden för jag ha ingen alls aning hur fort eller sakta de går så jag lät bara han trava på och han sprang och klippte med öronen och invänta på att jag skulle be om en växel till men jag lät bara han trava så fort han ville...
När jag körde i kapp ricky så fråga han hur fort jag trodde att jag kört sa ja kanske runt 1,35 men de jag hade kört 1,31 så fort var de länge sen jag åkte så fort bakom en häst kan jag lova! :D
Underbart härlig häst att köra är som en lite gocart att vara på banan med så fin i handen och ligger på lagomt.
Nu ska vi hem och ta de lugnt i soffan! :D



Av Linda Calissendorff - 19 augusti 2013 17:12

Nu ha vi isolerat och gjort färdigt hagarna så nu jäklar händer de grejor! :)
Ricky ha varit och köpt box skivorna i dag så nu ha han tagit ledigt i 3 dagar nu för börja snickra i stallet så bara vi får hem vårt hästbur som vi kört så kommer hästarna nog hem åtminstone Farbror och kallma nu kan de lika väl gå ute hemma hos oss! ;)
Nu ska vi in på banan med Kravallen och Kallma för vässa lite inför starten och kallma få gå lite intervaller på rakbanan när vi liks är ska dit... :D
Kommer med en rapport sen från banan!
Bye Bye!

Av Linda Calissendorff - 16 augusti 2013 22:04

Lång kväll för en annan som kom i säng kl 1 i natt upp tidigt för jobba till kl 1 i dag sen skynda sig hem för göra stallet och köra mysigaste Kravallen en tur i skogen som var
piggelin som vanligt! :)
Sen hann man hem för slänga i sig maten och i väg till solänget för att jobba och sitter här än... :(
Så liiiiiite trött i ögat nu och man ha jobb helgen framför sig från morron till 1630
så man känner sig lite halv mör nu!

Ricky körde princen i dag och de loppet gick snabbt som attan landade vinnaren på 14,3 så killarna fick en 16 tid vilket tränaren var nöjd med i come back loppet efter sju månader så de var ett bra lopp som han bör
gå framåt på till nästa lopp! :)
Hoppas han få chansen att köra igen de vore kul om han få köra när han är i gång lite mer så de finns nån chans till vinst! :D
Nu är loppen slut så skynda sig hem och hoppa in i snarklådan..... Zzzzzzz

Av Linda Calissendorff - 16 augusti 2013 18:46

Jag är med i ridtravar föreningen i örnsköldsvik och vi är en del medlemmar och vi tänkte ta upp en super duktig tränare i från kramfors sussie juto heter hon och är de nån som läser som är sugen osv ras att vara med,så hör av kostar 150-200kr osäker hur mycket men varken mer eller mindre! :)
Hon är duktig på centrerad ridning som går ut att lära sig rida med sitsen och sen är hon duktig på markarbete och lättare hoppning så kommer nog bli blandande grupper!
Antigen rider man 30 min själv eller 4 i grupp då i 50 min så valfritt att bestämma! :)
Vi ha bokat ridhuset den 29 sept i sörsvedje hos Lena hela dagen finns möjlighet att stanna och löshoppa efter träningen för den som vill de! Kom igen och anmäl vet ja och umgås med likasinnande häst tokar!! :D
Jag ska vara med på wilmer hade jag tänkt! :))

Av Linda Calissendorff - 16 augusti 2013 10:56

Kravallen kom med i loppet nästa torsdag och fick spår 1 så nu hoppas vi han kan öppna på från start om inte annat få en bra rygg,så de kan dra i väg i en god fart till förtret till tilläggs hästarna! :D
Känns som nu de ska komma fin placering och tid han är i af taggad inför loppet!
SPÄNNANDE blir de i af!!

Ricky ska köra Åsa Näsmans fina valack Captain on line i amatör sm så nu hoppas jag han ska få ett bra lopp och han bruka kunna hålla sig kall och låta de framför rusa i väg från start och hoppas de kör i hjäl sig!
Han fick spår 6 med honom och finns risk han få ligga i spåren eftersom de är ju autolopp.... jaja ska hålla allt jag har för dom att de ska lösa sig bra på vägen dags turen kommer nu de behövs i travlopp de med! :P

I går kväll var ingen bra dag för Dans Emil som bruka vara en stark och rejäl häst att köra men han var som feg att ta ut steget de upplevde tränaren Gunnar med i värmningen och mycket riktigt de blev 2 galopper :(
Han ska nu till vetrinären för koll för förra året var de likadant i amatörseriens andra omgång då kom galoppen och de visa sig sen vara bägge framknäna han kände av så kan ju vara likt nu med... men tråkigt då han fått chansen att köra han igen och han ha ju dragit in en vinst för 2 starter sen men klart de sliter ju med och kallblodens svaga punkt är ju just framknäna tyvärr...

Ska hem och lufta den bruna energifulla killen i dag på mon och sitta å intala han hur han ska springa som på torsdag och hoppas han väljer mattes väg! ;)

Bild på fina Emil som oxå är efter Åkre Lurifax samma som wilmer! :)

Av Linda Calissendorff - 14 augusti 2013 21:09

Nu ligger taket på plats så bara börja invändigt till å med jag se fram i mot att svinga hammaren där inne så de bli klart så snabbt som möjligt! :D

Av Linda Calissendorff - 14 augusti 2013 18:09

Ha skickat efter nya boxskyltar till stallet och fick dom i dag! =)

Köpt dom på www.boxskylten.se bra priser och snygga tavlor å framför allt super snabb leverans!

Nu vill jag bara att stallet ska bli klart nångång...

   



Jätte fina och jag gillar verkligen coca cola stilen på texten både jag och gubben min ha lika smak i de mesta så var ett enkelt val för oss vad de skulle vara!   

  


Själv fick man de finaste blommorna med motiveringen "Bara för du är du" 

Ja man är ju bortskämd fick ju en bukett för 2 veckor sedan med så man kan inte klaga på den goaste sambon man kan ha är bara lyckligt lottad!   

Vi ha till å med samma smak nör de gäller blommor dessa är en av de få bukett blommor jag gillar, de är vackra i sin enkelthet!

 


Motionerat fröken Kallma i dag som var lite piggare än sist då kanske brunsten börja ge med sig snart

Farbrorn inte lika frustrerad när hon gick ur stallet heller så hoppas de är över snart med pissande och hon kommer och ska gnugga rumpan i mot en... haha ja inte lätt med sugen tjej!

Kör nu 7 st på slingan utan problem nu så starkare ha hon allt blivit så blir väl in på banan på lördag för slipa lite mera fartlekar ska se om Robban ska med så hon får sällskap av wilsen, de blir ju roligare med sällskap!

Själv jobba man ju som vanligt är less på dessa varannan helg jobbande...  

Ska testa söka till ett gruppboende nu som ska börja i sep/okt så ska testa söka i af kanske man kan få en ny tändning och de är sovande jour så man jobba mindre med tjäna mer de är ju så de ska vara   

Nu ska jag ut å kika på grabbarna medans de arbetar

So long suckers!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards