Stall Ardbeg

Alla inlägg under september 2013

Av Linda Calissendorff - 5 september 2013 14:59

I kväll så jobba jag så passa på att sova ut i morse, sen gick jag ut och myste med alla pållar i hagen alla ska ha var sin tid och de stå som å vänta på deras tur sötnosarna!   

Sen så kom snälla Ricky hem och hjälpte mig tvätta wilmers hovar och smörja in sen sadla jag på och skulle ge mig ut på en tur men han va så spänd för alla kossor så jag tror jag invänta tills man ha sällskap av nån som är van att gå förbi kossorna första gången så de inte händer nått..... men jag longerade han sen på lägdan ovanför huset och jädrar vilken fin galopp han ha tränat på själv! Matte överraskad och de tog rätt bra på honom att trava och galoppera runt för han blev svettig och de märktes de var jobbigt!   


Sen måla jag klart i stallet så nu är de en omgång till på långa väggen sen ska jag ge mig på forder rummet men måste få bort alla grejor som stå där först men de känns som de börja ta form nu äntligen och grabbarna ska trixa å dona i kväll så de kommer nog bli en hel del gjort!


Här kommer lite mys bilder på sötnosarna!  Kravallen var hungrig så han drog och åt istället för bli fotad! =)

         

Av Linda Calissendorff - 4 september 2013 20:58

I kväll så ha de vita portarna kommit på plats och de är påbörjat att börja med boxarnas frontar i morron så ska bli spännande att se hur mycket de hunnit när jag sluta jobbet kl 22 i morron kväll!   

I eftermiddag kom uffe ut för sko Kallma helt oplanerat så de var bara stöka undan så man typ fick in hästen längst fram i stallet där var de planker som stod och låg typ överallt med isolering mm.mm men vilken psyke denna tjej ha hon stod blixt stilla med huvudet in mot stallet och rörde inte en fena medans han skodde henne runt om!    

Sen på kvällen kom Monica ut för att kolla av Wilmer då hade vi städat ur hela stallet men han var som en uppblåst tupp kombinerat med drake som han lät,men skönt att veta att ryggen är tipp topp fanns inga låsningar kvar så nu ska de bara vara att tuta å köra!   

Nu blir de idol sen en varm macka hoppas jag sen säääääänga trött som en gnu....



Av Linda Calissendorff - 4 september 2013 06:54

  Ja i dag var de tungt att kliva upp ur sängen....

Skulle kunna betala en miljon för stanna kvar i den sköna säng värmen men de stå jobb på schemat så bara upp å hoppa för snart dra i väg!

Ha nyss varit ute hos hästarna och gett dom mera hö men de drar mest bara runt de verka gå å små noppra på gräset och Kravallen och Wilmer är väl de två som ha minst kommit till ro de vandra runt mycket....

Wilmer ha ju aldrig flyttat tidigare så han är lite smått förvirrad  han för i går morse hörde jag han börja gnägga på runt 4 tiden så jag tittta ut så ingen var utanför hagen men de var lugnt alla inne men han stod å kika mot stallet och skrek flera gr tills jag klev upp å ropa på han då blev han som nöjd att han såg mig sen lomrade han i väg och jag hörde inget mer skrikande... Lill hjätat mitt!  


Var in på banan med Kravallen som sagt för susanne skulle testa på han och de gick hur fint som helst de han tuffa på utan problem så de måste vara att han spänner sig i loppen med andra häst så blir bra att gå ut i ett provlopp på lördag så får susanne testa bland häst med så ska vi testa komma med på Bergsåker om 10 dagar då å hoppas han kommer med på sina ynka 40 poäng!

Wilmer fick följa med för testa köra han på banan och han trava hur bra som helst igen så nog var de hovarna allt som ställde till de för de är ju ändå rätt hårt på banan men de märktes inget ändå syna jag han hela tiden han var så klart spänd när Kravallen och jag värmde brevid men han hade ju gott om överskotts energi så han var rätt framåt om jag säger så! ;) Så nu ska han smygas igång igen känns skoj att ha tillbaka min fina häst!   

Ha tagit hem sadeln nu så ska börja rida träna lite nu och ha hittat en tjej som ska börja rida Farbrorn så man ha sällskap efter vägarna!   

Nu är de bäst man drar innan man bli sen....

Ha en skön onsdag ni lediga!



Av Linda Calissendorff - 3 september 2013 10:56

Ja blev ingen start för Kravallen på söndag..... över 20 st anmälda i går så förstod vars de skulle gå men man bli ändå lika besviken ändå!   

Vi hade tänkt låta susanne O köra denna gång därför han ska in på banan i kväll för ett lätare jobb men då får kan gå ut i provlopp på lördagen i stället när Kallma ska in så han får lite mera tempon i kroppen så får vi försöka anmäla till Bergsåker den 13 sept i stället stängt vid 20 000kr å tillägg 20m vid vunna 5000kr så de är ju en rätt hyfsad propp men de lär vara svårt att komma med där med nu när små banorna snart stängt här uppe....


I går så gick Kallma bra mellan intervallerna så nu ska skorna på inför lördagen så hoppas vi att hon ska kunna hänga med resten av gänget runt nu ska de gå 2,10 så nu får man en värdemätare om hon ta sig runt banan underkant på premie tiden! =) Gunnar som ha Dans Emil ringde han hade fått behandla Emil på nframknäna som vi befara i loppet på Bergsåker så alltid skönt nät man ha en förklaring vad som var tokigt inte lätt att vara amatör kusk å kör lite lopp sen få man köra fina hästar som bruka gå bra så gör de inte alls de då kan man lätt börja tvilva på sina egna kunskaper men som sagt skönt han fått behandling så är han snart ute på banorna och rensa första priser igen!     Han fråga med om vi skulle försöka köra små jänorna i premien tillsammans så han ha tagit sikte på den 23 på solänget s får se hur Kalla ligger til innan dess hon utvecklas ju för varje gång hon var it inne med ett gäng sekunder! De som är skoj med dessa unghästar de händer så mycket tills man kommit till en gräns då är de bara väntaut tills poletten ramla ytterliggare längre ner så kommer man ner ett hack till på stegen!

  

Farbrorn frustade på bra i år och de kom en å annan hostning kombinerad fnysning inne på rakbanan, så känns som han ha dragit på sig en förkylning så blev bara lugnt med honom får se hur han är innan lördagen men tro han få stå över tills nästa helg i stället dumt att chansa och han blir sjukare så han få lulla på i hagen med lill gumman han så länge!


Wilmer se då för jäkligt fin ut på gräshagen trava runt mest hela tiden så känns som han inte ha så ont längre så ska ta med han in på solänget i dag när Kravallen ska in så får vi se hur han trava som på banans underlag de är ju pålagt mer underlag så är rätt mjukt där inne å man riskera ju inte trampa på nån sten så ska bli spännande att se hur han rör sig som om de var hovarna som jag och Anna tro eller om man måste fara till Olov på fredag jag hoppas på de först nämnda...  

Nu ska jag bjuda mamsen på mat på motellet blodbröd å vitsås! Mums här kommer vi!   

Ha en bra tisdag nu ni andra!

Bye bye!

Av Linda Calissendorff - 2 september 2013 13:17

I går kom grabbarna hem och de var full sprätt på dom hela kvällen och de såg ut att trivas tillsammans bus pojkarna våra! :D
Wilmet ha fått nya skor på sig å Anna tyckte de såg bra ut så är bara hålla efter med smörjningen nu framöver för han ömma inte och han trava hur bra som helst i gräshagen i går så bli att testa i morron framför vagnen! :)
I kväll ska vi in på änget med Farbror och Kallma för lite träning på rakbanan inför helgens banjobb!
Kallma kan verkligen koppla av hemma ligger som en säl på dagarna å bara slappa tillsammans med Farbrorn som är lika slö de ides inte ens showa runt när grabbarna kom i går latmaskarna men de passa bra att gå tillsammans! :)
Nu bli de jobba de sista sen heeeeeem!
Trött som en gnu i dag efter jobbat hela helgen...
Hej så länge!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards