Stall Ardbeg

Alla inlägg den 14 september 2014

Av Linda Calissendorff - 14 september 2014 21:04

                   


  



Både Kallma och Viktor fick samma höga poäng så de är ju kvalite från Stall Kall ha jag ju sagt mer än en gång!     Nu hoppas vi att bägge två ska ha en bra vinnar skalle med på tävlingsbanan,då är de ju kompletta som de fina kallblod som de är extriört! Så förutsättningarna finns ju där i af så nu är de bara förvalta dom väl!

        

Av Linda Calissendorff - 14 september 2014 15:39

Nu är vi på väg hem efter en lång dag på Bergsåkers travbana där vi sammanstrålade med 16 st andra fina 1-2åringar som vi skulle tampas i mot! :)
De var många fina 1 åringar som vi skulle möta och Viktor var allt minst av dom alla men han hade klart den läckraste utstrålning så vacker när han ställde upp sig! :-) kommer kort sen i ett annat inlägg!
Han skötte sig exemplariskt hela visningen och lyssna så fint på Ricky vad han ville att han skulle göra under tiden.
När vi skulle få bedömningen så fick alla 1 åringar gå i samma ring och den med minst poäng ropa de in först och han sa de 3 sista skiljde de knappt nått på och när den 3je sista ropades in så var de Viktors tur att gå in... han fick alltså de höga poängen 83 och de två andra hade 84p så var så nära! :)
Domaren berömde avels hingsten Alm Viktor och sa att folk ha inte fått upp ögonen för hur fina avkommor och hur bra resultat han har på sina avkommor! :D
Det jag sagt hela tiden finns inge annan hingst för mig som till tala mig lika mycket som han! :)
Viktor ha skött sig hur fint som helst i transporten dit och hem säger bara vilket psyke! ! <3
Kommer som sagt kort sen när jag laddad upp dom! :D



Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards