Stall Ardbeg

Alla inlägg den 21 augusti 2015

Av Linda Calissendorff - 21 augusti 2015 22:21

Vi var hemma i kväll med Wilmer då han var lite förhöjd i tempen vet ej om de var värmen eller vad som gjorde att han låg högre än vanlig så vi strök han då de är lång resa så chansa man inte...
Så får leta nya lopp åt mannen när tillfället ges.

Så vi tog Kallma och Viktor med oss in på solänget så skulle jag köra Viktor för första gången sen olyckan för 1 år sen men de kändes helt okej jag var mogen för sätta mig upp bakom han igen! :)
Jag motionera bara lugnt med honom i den fart han inte börja spänna sig och sen testa vi en repa i 2.08s fart och de flöt en bra bit sen stanna vi upp igen för ville inte köra så fort ville bara testa en repa för känna för vi tog av alla skor för testa barfota.
Så han kändes i af bättre i kväll än förra söndagen de kan jag säga!
Men jag hör att han går och knacka i hop hovarna så på söndag ska jag lägga på ett par boots för testa att bromsa steget bak lite granna! :)
Sen sa Ricky nått jag helt glömt bort att efter andra 2 åring serien så stegra han ju i boxen och fastna med ena fram benet rätt upp på översta balken men kom lös efter han dragit lös framskon de gick så snabbt så man tänkte inte mer på de då han trava bra sen i baby racet.
Å de är ju fram de känns som han korta av steget så där kan vi ha problemet att han kanske ha gått och haft lite ont ändå därav korta av de vänstra fram steget så i kväll massera jag ordentligt efter motionen och stretcha så nu ska jag lägga mest energi fram i en vecka och se hur de blir som om de blir bättre eller om de är samma lika.
Annars kan man härleda till växt värk men då jag inte kört han på länge nu så känslan jag fick att han korta av vänster fram därav, korta av vänster bak med så de blir dessa skutt likande rörelser.
Så blir nu att man kör i den fart som passa mannen sen behandla han med massage och stretch för tror inte på ställa av han heller för de ha han inte blivit bättre av snarare sämre av de vi ha märkt... så nu är vi nått på spåren de är så lätt att glömma de små sakerna bör man ha många hästar men tur Ricky kom på de för där kan vi absolut ha en anledning till att de blivit sämre å sämre med tiden.... man hamna i en ond cirkel att musklerna dra i hop sig och med tanke på hur han satt fast i ryggen är de inte konstigt att han är orytmisk i traven när de inte stämmer för honom.

Kallma skulle få gå ett rejälare intervall pass på banan så hon får lära sig öppna från volten och hon låg runt 1.40 i 500m intervaller och på upploppet i ena så pep hon i väg i 32s fart så detta var mumma för tjejen då hon blev rejält trött,så nu ska vi köra så här var 3je dag några veckor för märks hon behöver mjölksyre träningen. De är det som fattas på henne som ha märks i banjobben med så tummen upp för henne ikväll! :)

Nu är de äntligen kväll i morron ska vi upp tidigt för fara på provlopp med fina Kanishka och Pandora!
Rapport kommer sen med ett gäng bilder! :)
Go natt!

Av Linda Calissendorff - 21 augusti 2015 09:16

Viljes syster Sol Faksa ha gjort debuten i Norge och vann lätt på den fina tiden 32! :) Så roligt att följa hur de andra syskonen utvecklas vet att de gick fina premie tider rätt så tidigt så farten finns där!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards