Stall Ardbeg

Alla inlägg under juli 2012

Av Linda Calissendorff - 24 juli 2012 14:24

Var inne på banan i dag igen för ett jobb innan kvalet nästa fredag den 3 på änget... tur en annan jobba för kvalet är de jobbigaste tycker jag där de ska bevisa de kan börja tävla och fixa alla moment,inte för jag tvivla på wilmer eller Ricky ska klara de inte så men de är stort att man tränat upp sin första egna uppfödning till detta del mål! :)
Vi ha inte stressat fram han till börja tävla tidigt och de tror jag man kommer vinna på i längden att man tog de vacket,han är både lång och stor så han ha behövt växa i kostymen på riktigt innan de är dags att röra på benen i tävlingar! ;)
Han ha tänt till rejält vid banjobben med annan häst bli han nästan över taggad ska bara vara först, så typiskt de inte finns några prov lopp på varken solänget eller Dannero nu han ha behövt de inför loppen i höst :0/
Men de är ju som de är får ta som de är de första starterna å se som träning ha inte så mycket val....
Så nu är de bara hålla tummen för oss att kvalet ska bli ett bra jobb inför kommande starter :D
Nu ska jag ta å jobba lite på travet de kör i gång om en stund!
Tjingeling! :)

Av Linda Calissendorff - 17 juli 2012 20:06

Ha haft fullt upp med att renovera hela huset så blogga är inte de första man tänkt på ;)
På häst fronten så valfe jag behandla wilmer när jag var till gunnar,han var osäker själv hur om han skulle släppa igenom oss men då sa jag behandla i stället även om de är så lite så blev knä och kota på höger fram...
Nu är de ju 5 veckor sen så nu går han 2 jobb i veckan å ligger runt 1,40 okörd utan känns som han jogga så de är ju ett stort fall framåt :)
I dag lätta vi han fram från 18" skor till aluminium å då brukar de ju ha svårt för hitta stilen men inte han inte trava lätt å fint fram nu för jag tyck han ha vare som stötig fram men uffe korta trakterna rejält så nu gick han hur bra som helst lill hjärtat! <3
Skoj med trav såna gånger :))

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards