Stall Ardbeg

Alla inlägg under november 2010

Av Linda Calissendorff - 25 november 2010 12:40

Anledningen jag inte orkat skriva är för de känns som jag gått in i väggen när de gäller hästarna....

Allt som ha strulat ha satt sina spår man försöker se varje nederlag som att ja men nästa gång så kommer de gå bättre....

Men problemet de kommer ingen nästa gång så jag ha liksom tappat hoppet att få en häst att funka på travbanan.

Jag är inne i en period i livet där jag vill sata på mig själv vill unna mig saker som kläder,fixa håret,träna mm.mm

Känner jag ha vigt mitt liv åt hästarna (inget fel med de) men vi hade banne mig kunnat bott i ett slott för alla pengar man ha sponsrat vetrinärerna med och inga framgångar för de...


Här hemma så är Wilmer bättre han går fortfarande på medicin så än så länge se de OK ut så hoppas de fortsätter så så vi slipper nån operation....

Orujo ha varit på återbesök i dag på kliniken och han är helt fräsch från fallet så de kändes TOPPEN! en trevlig tjej från Umeå kommer å kollar han på söndag så hoppas tycke uppstår så han får flytta till henne och börja ridas han behöver de verkligen!

Han är ju för underbart snäll jag longera han på travbanan i endast en grimma hur många hingstar kan man göra de med som knappt lämnat gården på 2 år? Inte många kan jag lova!


Ha nog sålt Estepeña  till Anna-Clara i umeå känner helt UNDERBART att hon ville ha henne,jag vet att hon kommer bli omskött å kommer troligtvis börja ridas igen sen så de löste sig hur bra som helst!

Så här händer de grejor som ni märker men de är ett måste jag orkar inte ha så här många de blir varken hackat eller malet som sagt!

Jag ha insett min begränsning med att jobba 75% och sköta alla hästar och hemmet man blir inte yngre som sagt...


Drömmen är att ha kanske max 3 hästar de räcker gott å väl som sagt!

Vi får se om Wilda sätts ut på annons med eller om vi säljer Hildas nästa avkomma tror den är mer lättsåld med tanke på järvsöfaks som pappa!

Ja vi får se hur landet ligger mot våren kan hända mycket innan dess som sagt men skönt att komma till skott och rensa upp lite,ha haft svårt för de som sagt! ;0)


Nu ska jag fara med Ester till klinken för genom koll innan hon åker till Anna-Clara många resor dit i dag men lika bra att passa på när man e ledig!

Ha de bra ni andra!

Av Linda Calissendorff - 14 november 2010 15:08

Ha fått varit party prinsessa nu 2 helger på rad så nu börjar man känna sig lite sliten...  

Men roligt ha vi haft de är så kul att dansa lös till lite gamla godingar till låtar sen man var ute som mest!

Så nu ska jag bestämma att ta mig ut lite mer ofta man behöver få klä upp sig och få känna sig fin för en kväll när man ,mest går omkring här hemma i stall kläder hela dagen.


Orujo skulle besiktas för att säljas ner till en tjej i örebro så han hade gått genom besiktningen så var de dags för longerings provet och då halka han så illa med baken för de var isigt ute på stallbacken att han blev halt efteråt,troligtvis en stukning på kotan för han var varm där dagen efter så hoppas de går bort nu ska dit om 2 veckor igen för böjning och ev röntgen så jäkla typiskt men de är så jag i ett nötskal varför får de inte gå lätt nångång?   


Victor kom med i ett punkt 21 i umeå den 18/11 så då hoppas vi på att han ska få ett bra lopp och poäng med sig hem,de är ju tufft från tillägg men de är bara börja ta tag i de ha man hamna i denna sväng så är de bara kämpa sig ur den... Så håll en tumme för han!

Körde han i går på änget och han är verkligen taggad från början man får en rejäl träning för armarna första intervallerna innan han lugna ner sig.

Hoppas inte de tyder på han ha ont nånstans utan de är för han tränar mindre å blir pigg av de!

Han ska väl kollas upp här innan jul de ha ju gått några månader sen sist nu så lika bra att göra en genomkoll så han inte går å ha ont,men han känns kanon fin så ha svårt att tro han ha nån känning.


Wilmer är bättre efter denna kur av mediciner så nu körs han varje dag ordentligt så de inte ska komma en ny infektion så hoppas han inte får några men av detta nu de var så typiskt han åkte på de där hade ju tänkt kvala in han på solängets sista travdag den 29...

Men de är väl bara träna vidare inför våren då men han hade säkert fixa de i år vi får väl se man kan ju fara upp till umeå oxå men de känns lite halv drygt de med...


Nu ska jag vila lite är lite matt kom hem halv 3 i natt å de känns att man är ju inte en ungdom längre...  


Ha en trevlig söndag å glöm inte de är fars dag! =)

Av Linda Calissendorff - 7 november 2010 13:45

Att skriva så mycket på sistone...

Men de som ha hänt är följande:


*Wilmer fick en infektion efter kasterationen så han står på en behandling av pencillin,hippotrim,metacam så nu ska vi få bort denna skit...

Gunnar kom upp i från sundsvall för att kolla och skära upp såret igen,han är verkligen en toppen vetrinär =)


*Orujo är ute på annons eftersom jag inte ha tiden som han krävs för han ska må bra och de ha varit dåligt med intresse på han som hingst till ston så känns som man står med en dyr häst till ingen nytta,bättre han kommer till en som vill träna & tävla de är vad han skulle må bra av.


*Ha skiljt på Hilda & Wilda nu så nu ska vi testa börja köra henne framför vagnen ett tag så hon kan gå ner lite i vikt hon är som en spärr ballong så nu blir de hård bantning innan nästa lilla hingst/sto kommer till våren förhoppningsvis.


*Ha anmält Victor till ett punkt 21 i umeå den 18/11 som vi hoppas han ska komma med i,sen blir de ev solänget om vi kommer med där oxå.


Så de händer lite grejor här när de går nån vecka som sagt! ;0)


Ha en bra dag de ska jag ha!   

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards