Stall Ardbeg

Alla inlägg under oktober 2010

Av Linda Calissendorff - 31 oktober 2010 14:42

Ha känt mig allmänt less på mig själv ett tag nu man vill göra så mycket som träna,göra en snygg frisyr,gå på krogen för umgås med kompisar & dansa lite,gå ner i vikt mm.mm

Trodde jag var ensam men de finns fler som jag!   

Prata med en mamma (en kompis till Edwin) hon kändes precis samma sak som jag att man funderar ska livet vara så här nu tills man blir för gammal?!

Man ska jobba,komma hem göra typ samma jobb där med matlagning & städning,tvätta kläder,ta hand om hästarna...

Sen går de runt,runt runt...

Kanske är man i en tillfällig svacka jag vet inte, men jag tror vi kvinnor behöver nån som visar sin uppskattning för en och få lite uppmärksamhet så vi får känna oss speciella!   

Ja man ha nog fått en sen 30 års kris tror jag men livet är inte slut så till helgen ska jag på party med tjejerna som jag jobba på travet med ska bli skoj som FAN!

De är riktiga party pinglor så man ha lite hämta upp!   

Jag tror de är mest vi kvinnor som känner så här för karlarna de verka kunna leva bättre i detta lunkande liv på nått vis får de mat på bordet så är de lyckliga typ...

Vi ha nog lite mer krav än så i livet (kanske därför de äldre tjejerna skaffa lammkött vem vet) *ler*


Ja vi får se om jag är i ett annat sinnesnärvaro nästa vecka de återstår å se som sagt!   


Man lever bara en gång vad vi vet så LEV NU!


Ha de bara alla andra i cyber space! =)




Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2010 12:33

&hl=sv_SE&fs=1&">


Så jäkla bra! =)

Av Linda Calissendorff - 27 oktober 2010 19:53

Ja i dag så kändes Victor taggad och spelade med öronen i värmingen!

Han verkligen se ut som en miljon på banan när han spänner upp sig och travar i väg,så läcker att se på!   

I starten så gick allt bra han kom i väg hyfast och hamna sen på innerspår tror 3;je invändigt sen när de var ca 700 m kvar så var han lite nära framför varande ekipage som tröttna så kusken skulle dra propparna på den och kasta huvudet sitt bakåt när han drog så han slog upp hjälmen rakt under mulen på victor som är en känslig häst så han hoppa rätt upp sa Stefan...  

Se syndes tydligen väl på ATG Liven på Tv fick man inte se vad som hände, jag såg bara att han galoppera utan anledning men inte konstigt när han var i bortre kurvan man ser ju inte vad som händer där vid stall backen...

Så de var jäkligt surt han kande varit så fin innan sa Stefan som satt och bara åkte med som sagt så han hade säkert knapra in pengar om de där inte hänt....

Linda-Li sa han hade sett så avslappnad i loppet i kurvan som brukar vara hans sämsta ställe på banan,så de känns mest jäkligt för han skull han förtjärnar att inte få strul HELA tiden...

Hoppas de inte sätter sig i huvudet nu för de är en fin häst som bör ha mer fina slantar att tjäna!

Så nu är de verkligen bara punkt 21 svängen som man hamna i med 27 poäng surt som fan men hoppas han får några bra lopp nu så ska han hämta i kapp lite poäng under vintern.


Så nu ha vi betat av -för lång käk,norsken som ramla ner,hjälm på mulen vad mer kan hända?!   

Så bara ta nya tag nu!


Nu ska jag se Bonde söker fru!


Hej å hå!


Av Linda Calissendorff - 26 oktober 2010 22:57

För Victor i morron att allt ska gå bra!

Ska bli västa snö ovädret så känns inte roligt att spendera över 50 mil i bilen då inte och allra helst med pärlan i buret....

Hann fixa grejorna klart i efter jobbet så de är bara last och fara tidigt i morronbitti!    


Ha beställt tid för klipp & färgning på tisdag till veckan ska bli spännande att se vad de hittar på för nytt åt en,bara hoppas man blir nöjd för blev bjuden på fest med några av tjejerna som jobba på travet nästa helg så får se om man kan ta sig i väg dit! =)

Vore skoj om man var nöjd med håret då!   

Inga fler som är sugen på hänga på ut??


Nu måste jag sova blir tidigt som FAN i morron och en lååååååång dag!

Så håll allt ni orkar så kanske de räcker till en bra placering!


Kram på er alla!

Av Linda Calissendorff - 26 oktober 2010 14:30

 

Precis så känner jag mig just.... Shit vilken dag!

Först kom Sune lite för tidigt just när jag skulle fara med Edwin så där blev hela tid schemat åt H-vete.

Stressa in med Wilmer fick fara i väg med Edwin till skolan,för att hinna hem innan han blev klar!

Han hitta inget i af så de var skönt! =)

Sen hann inte mer än in och skulle äta frukost så ringer Anna som skulle hit och raspa tänderna på Hilda,Estepeña,Macken, vaccinera Wilda & Cabben,sen kolla om Hilda var dräktigt som hon var! *jippieee*

Så de tog nästan 3 timmar innan hon var klar så vara bara kasta sig i bilen igen för hämta Edwin å mitt i allt detta skulle jag hinna köra victor & wilmer,och städa innan mamma kommer för sitta barnvakt åt Edwin i morron när vi åker och starta i Östersund.

Ha inte ens hunnit göra i ordning Victors grejor för jag jobba kväll så måste hinna få i mig nån mat så de får jag göra i natt nångång...


Så på min lista bland de underbaraste vännerna finns:

-Annelie som var snäll å tog hundarna på en prommis och erbjöd sig rida Victor för att han skulle komma ut innan starten

(Sandra kom som en ängel å skulle rida så han fick komma ut för en stund)

-Sandra för hon är en räddande ängel!

-Linda-Li som orkar lyssna på mig när jag behöver prata!

-Robert på mitt jobb som är helt underbar som tog de första penisonärerna så jag kan börja 1 timme senare,kommer verkligen sakna han när han byter jobb nu 1 nov... Han är en toppen kille!

-Mamma för hon ställer upp när man behöver henne!


Skratta efter jag ringt Robert på jobbet och skulle fråga om han kunde vara snäll å hjälpa mig så fråga han -Ha du mycket att göra i dag?

Å jag babbla på allt som jag gjort/skulle göra så sa han

-Linda du måste andas jag hör inte vad du säger du prata så foooooort!  *ler*

Stressad? Näääääää....  =)



Av Linda Calissendorff - 24 oktober 2010 21:01

Jisses denna vecka som kommer är de FULLT upp hela veckan med jobba kvällstid,sko hästar,Monica & Sune kommer hit,Anna Edblad ska komma ta tänder & vaccinera och mitt i allt ska vi starta i östersund!

Phu hur ska man hinna med allt annat som är ett måste redan så de är ingen rast å ro som sagt!

Vila får man göra när man är pensionär!   


I dag så kom de nya hyresgäster till stallet de är Frida & Tonys fina hingst Mr Vain,en riktigt snygg kille var han!

Så nu får Orujo en konkurent!   

Så nu ska jag visa Tony vägarna runt mon så de kan komma i gång med träningen hoppas han kommer uppskatta vägarna som finns här!

Roligt de äntligen kom en trav intresserad som man kan köra träningspass med de kommer bli toppen för Victor med att ha en att sparras med!   


Nu ska hästarna in så nu blir de inget mer för i dag!


Manaña på er gott folk!




Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2010 15:14

Nu börjas de om som vanligt vid höst/vinter/vår för min del drar på mig alla baciller som finns när de gäller förkylningar & magsjukor....  

Så denna lediga helg blir väl mest att bara vila som jag är VÄLDIGT dålig på,hata att ligga inne när man inte vill!

Tur i oturen att de är en helg man är ledig på så man slipper sjukskriva sig men de SUCKS att man inte kan göra nått kul när man väl är ledig!

Linda-Li ha värre än mig ska inte klaga igentligen,för hon & Matte jobba om varandra hela tiden så de kan man säga är varandras barnvakter å de är ju fan inte roligt...

Så om vi ska hitt på nått skoj nångång så måste hon jaga barnvakt och de är inte de lättaste alla gånger så IT SUCKS att man sitter där man sitter!   

Ha fått nått rastlös syndrom igen,vill ut å parta med kompisar & bara släppa allt som innefatta ordet häst för en kväll...

Sen vill jag fixa håret i nån häftig frisyr och ev färga de lite mera åt min naturliga hårfärg som tyvärr är åt de råttfärgade hållet men vore snyggt i nån snygg brun nyans med lite slingor i är såååååå less mitt svarta tråk hår just nu jag vill se fräschare ut!   

Långt hår måste vara de tråkigaste att ha man ha de hela tiden uppsatt för  jag hata att ha håret runt ansiktet,så jag skulle vilja testa nån som kan ge en frisyr som passa JUST mig så man blir så där tooook nöjd efteråt att man tänker varför gjorde jag inte de där förut?!   

Ja ska klura vidare på de där förändringens tid är kommen de är fan dags att ta tag i de nångång så man kan få känna sig nöjd med sig själv!

Man måste bara samla mod till att göra de som sagt, får vänta tills skatte pengarna kommer de är inte långt kvar nu då ska jag kosta på mig själv för en gång skull,de gör allt föööööör sällan!   


Wilmer mår bara fint efter ingreppet han är inte mycket svullen,så de är nog tack vara pencillinet han fick så de är toppen de skriver ut de i förebyggande åt dom så man slipper en massa infektioner i onödan.

Han fick på sig vinter skor i dag så när han är helt ok så blir de test på banan och se om han är med på noterna lite bättre efter kasterationen! Jag hoppas verkligen på de!  


Nu ska jag ta och tråka vidare i soffan å läsa nån bra bok eller slumra i väg en stund,man behöver vila de märks så bara fortsätta med de!

Ha en trevlig helg ni andra som ha lite mer roligare saker för er!   








Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards