Stall Ardbeg

Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Linda Calissendorff - 2 oktober 2010 23:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Linda Calissendorff - 2 oktober 2010 23:11

         

Sandra hade dressyr lektion i dag som passa efter bra efter loppet så han fick reka lös sig efter starten!

De gick riktigt bra han sökte sig fint nedåt så ryggen kom upp,blir lite mer sån träning innan de är dags att börja bära mer med bakdelen!

Han kunde till och med galoppa på en liten volt så han blir nog ett dressyr ämne inom kort!   

Tror Sandra var väldigt nöjd med honom efter ridpasset!

Av Linda Calissendorff - 2 oktober 2010 15:12

Hästen lida de är mitt nya ordspråk...  

Victor kändes KANON fin i värmningen sa Kenth som ha kört han för 2 års sedan nr han nyss kom hit från Holland,då sa han att han var stel och lite väl vass kunde nästan skena när de drog prpparna ur öronen...

Han minns även att han hade haft lite problem med aktionen bak oxå vilket minns de ha dessa proffs de var som sagt 2 år sedan!


Jag fick för mig att länga käken 2 hål för tyckte han gick med huvudet i de blå så där kom mattes lilla blödande hjärta in....

När han lade sig utvändigt i 2;je spår så skulle han gå ut i 3:je spår för avancera fram sista långsidan så såg vi en galoppernade häst å de var Victor... Tänkte vad hände nu när han sa han kändes så fin och han låg så bra till där bak för att kunna knipa en matlapp åtminstone för de som stod på start var för bra för hinna i kapp men som sagt 5-6 som sämst tror jag han skulle bli!

När Kent kom in klappa han mig på axeln å sa - höj käken 2 hål nästa gång så kommer de där bli bra för han sökte stödet i käken när vi skulle avancera fram i spåren och slog i hop Vfram så därav galoppen,han kändes PERFEKT i traven sa han de är stor skillnad på han mot för sist jag körde han!

Sen ha han lugnat ner sig mot för sist sa han så allt annat var positivt förutom JUST käken....


Ja de var helt å hållet mitt fel för Victor såg verkligen toppen fin ut så måste nog tacka Sune för han var rätt säker på att vi skulle märka skilland på honom vid nästa start,han bruka slå upp sig på kotorna bak men icke denna gång! Brukar ha flexi bandage under gamascherna och de brukar ha kanat ner för han går å stryker sig i kurvorna,men de satt som de de gjorde när jag linda dit dom!   

Så han är bättre än nånsin i sin kropp och var knappt berörd efter loppet men han gick ju inte för fullt sista svängen heller men nu hoppas vi kommer med ett till lopp inom en snar framtid för matte lova att inte röra käken nått mer nu....    Men man lär sig av sina misstag sägs de så hoppas på de då!


Nu väntar jobbet så ha en bra helg ni andra ledig fisar! =)

  

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards