Stall Ardbeg

Alla inlägg under augusti 2008

Av Linda Calissendorff - 30 augusti 2008 08:46

I dag ska jag jobba på Open Trott på Bergsåker ska bli roligt å se hur mycke folk de drar dit en dag som denna med lite solglimtar på himmlen :0) Hade varit sugen att hälsa på Rasken i samma veva ,men de hinns ju inte då man åker i hop med 6 andra tjejer från solänget :0(

De ville gå på ikea sen efteråt å hur roligt är de?! NOT! Drar på hööks jag eller så vila jag i bilen *ler* ska de shoppas så är de ju häst grejor som är roligt att handla och åt Edwin så klart men annars är de så tråkigt att handla bara för att man är på ikea....


På måndag starta både Rune Brun & BodbäcksLasse på solänget så vi önska dom lycka till å att de ska komma in pengar till deras konton!Vi håller tummarna för er! *ler*



Av Linda Calissendorff - 30 augusti 2008 08:39

 


Lite kort på guld klimpen :0)


Av Linda Calissendorff - 29 augusti 2008 08:30

I daghar de varit riktigt varmt :0) så de finns hopp om liv!

De enda som för med sig när de är så varierat väder är att man hör att hästarna hosta till i bland så nu börjas höst förkylningarna *ursch* Skoter har jag hör varit den som kraxat mest på morgonen men han hosta inget då vi kör så får väl avakta ett tag å se om de går över...Körde han i af på mon i går kväll då de var lite skymmning för hann inte ut innan,han är ju en rätt cool individ för när vi var inne i skogen där de vara ganka mörkt så trava han på i en hurtig takt å mitt i en kurva kom Dennis å Sully i full fart så han hajja till å bara vek åt sidan sen trava han på hemåt utan att ens titta bakåt eller gnägga efter den andra hästen :0) Så känns så skönt med en som inte blir orolig när man möter andra hästar efter vägen å ska börja söka efter sällskap :0)


Hilda fick bara gå  i hagen i dag hann inte ut med henne :0( på måndag bär de i väg till Bergsåker med Anneli å Donna så jag hoppas hon är fräsch i sitt framknä!Hon verka då de när man kör men hon upp skatta alltid att få komma ut hon är verkligen tränings glad tjej! :0) De var rapporten från Stall Calissendorff *ler*

Av Linda Calissendorff - 27 augusti 2008 22:42

Körde i kväll först Skoter och då hade de inte börjat regna så vi tog en runda i skogen och han var framåt och pigg,fick nästan sitta och hålla han så de är ju bra han börja tycka de är roligt att springa i skogen!Vi är nu uppe i nästan 4 km i motions tempo så de går sakta framåt :0) Han är verkligen en hel go häst!



När jag skulle ut å skritta en liten stund med Hilda så började de regna när vi kom utanför dörren *suck* men vi var bara ute en 25 min så hon fick röra på sig en stund så hon inte blir galen i sin mini hage!

I dag börja vi se resultat av magnet täcket,till å med Robban var tvungen att hålla med att nått hade gett effekt *ler* Inte ofta han gör de *s* När jag hade kört så stretcha vi henne som vanlig men i dag var hon otroligt rörlig både bak å fram för hon bruka bara bli mjuk vid den sista omgången så de var ju roligt! Har även köpt en lotion som heter MsM lotion å de sägas vara toppen på leder och muskler så ska lägga en rapport om jag märker nån skillnad!Märks Hilda är avslappnad även i hel "sinnet" för när jag kom in med henne så tror jag hon gäspa typ  gr *s* Till å med anneli undra vad jag gjort med henne!

Så johanna ett tips! Köp ett magnet täcke åt Ture på Uncab "blink"

Av Linda Calissendorff - 25 augusti 2008 23:51

I dag kom de efterlägntande magnettäcke så i Hilda ska få prova de i natt med benskydden oxå klart, så hela hästen är en enda stor magnet *ler*


Körde skoter på mon i dag vi hann inte in på banan de var ju tävlingar där i kvälls så de blev inget,men han trava på lätt efter skoningen så de känns bara bra!Gallorna är näst in till borta så de känns som de går framåt har ju använt knäskydden när han är på stall gången annars äter den lilla råttan upp dom *ajaj* Så blir väl vi vänta tills fredag å åker in å kör honom i stället!


Wilma ska ju kollas denna vecka med hoppas jag...är lite nervös att hon inte tagit sen sista semineringen :0/ för hon är intresserad av de nya stoet som kom i förr går så känns som hon är på väg in i brunsten igen men hoppas jag har fel...Jag önskar av HELA mitt hjärta hon är dräktig igen annars så blir de nya tag nästa år igen å då tror jag satsa på Nordgubben om han står i avel då :0) Han är ju sverigen nästa bästa häst å har alltid kommit efter järvsöfaks undra hur mycke han tjänat om de inte var i samma divison?! Massor tror ja de är en otrolig häst som kämpar på trots många starter å sin ålder!Vi bockar å bugar för Nordgubben! *ler*

Nu måste jag sova jobb imorron....

Av Linda Calissendorff - 24 augusti 2008 00:22

Tog ut Hilda på en 30 min skritt tur i dag så hon slipper vara i sin "lilla" sjukhage...Hon blev överlycklig och gick å kasta huvudet så trodde de skulle lossna *s* Sen blev de lite ultraljud å magnet skydd på så hon var rätt trött å nöjd sennär hon fick komma ut å käka lite hö!


I morron ska vi gjuta golvet till lösdriften så hoppas de blir bra :0) De blev en rätt stor lösdrifts hall så hoppas hästarna kommer trivas där inne!

Sen i morron ska jag förhoppningsvis komma in på banan å köra skoter där några varv så kan få kolla läget på hemma banan!Måste ju visa upp snyggingen så de får se på RIKTIG häst eller ska man säga en riktig SKOTER (Hihi)



Av Linda Calissendorff - 23 augusti 2008 12:11

Vi har ju leasat ut en Varmblods valack som heter G.R.Rask till en jätte trevlig å duktig tjej i s-vall,hon tog över honom i samband med att vi leasa Hilda!Hon har gjort ett kanon jobb med honom för han var lite lat å oinspirerad när vi hade han så vi tänkte ge upp men så kom de fram när vi röntga han att han hade ett griffelben som hade gått av troligtvis av en spark i hagen eller om han hade de redan innan vi tog oss an han...Men vi hade inte märkt nått av de på benet utan de vi märkt var att han ville inte ta i och i högre farter så slog han i galopp å med hans rörelse teknik så ska han kunna springa de lova jag! Så vi ana att de var nått galet så vi gjorde en friröntgen i förhoppning de var en lösbenbit men de fanns inga utan de var detta griffelben bak som de hitta!De blev operation å sen stod han i en liten hage å blev helt återställd!Sen fick vi tips på  Hilda så vi valde leasa ut Rasken i stället till nån som har mer erfarenhet på varmblod och träning än oss!I af så ringde hon i dag å berätta att de kört ett provlopp med första varv på 22,5 sen så hade han gått 17 en bit å avsluta på ca 18,5 så ni må tro hon var lycklig!Han hade gått till ledning på en gång å skött sig jätte fint så nu blir de kval på bergsåker troligtvis den 12/9 så då ska vi ner å hejja på honom!Så jäkla roligt att han börja fungera å att han börja ta tag i grejorna så känns super kul att tjejen kan börja få tävla honom å få lite utdelning förhoppningsvis för allt jobb hon lagt ner på honom å för hon trodde på han för de är inte många som skulle ta över en icke premad 4 åring å försöka få ut den som 5 åring för de flesta tycker nog de är kört men återbevisad att de är de inte!!! Så ett hett tips spela han i debuten de ska jag!! *ler*

Av Linda Calissendorff - 23 augusti 2008 10:28

Våran hovis var här och skodde Skoter i går och han tyckte verkligen han var kanon fin i typen men så sa han de jag befarat hela tiden att han var rätt mycket parallellförskjuten fram.....*suck* Han är duktig på extriörer allra helst på ben eftersom han är ju hovslagare!Så de var som jag trodde då han nysta på lite mer med VF å man vet hur folk resonera med sånna benställningar man ska oftas inte ens försöka då de bara går sönder i knäna...Men men nu är han ändå här så måste ju ge han en chans så får man bedömma efter hur ofta man måste behandla honom för att hålla han fräsch i så fall,men de känns ju inge roligt att man dragit på sig en "knä" häst till man har haft nog med Hilda känns de som...


Har nu provat nackmagneten på Hilda i 3 dagar å hon blir konstigt lugn över ögonen å sänker sin nacke så nått händer helt klart :) hon som står i sjukhage ska vara pigg å lite små galen *s* Sen på kvällen fick hon både ha knäskydd & frambens skydd,de enda är att Hilda har små nätta knän så skydden vill gärna "hasa" ner på henne så måste nog sy på en extra lång kardborre så de sitter annars gör de ingen vidare nytta ;0) Hoppas på få magnet täcket på måndag de är skickat å har lanadat i s-vall så förhoppningsvis kommer de då! Nu ska jag äta lite frukost är nyvaken *ler*

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards