Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Förtvivlad...

Av Linda Calissendorff - 28 april 2009 00:01

I dag var jag med Hilda & Wilma till Bonäset för koll hur brunsterna låg till så jag snygga upp dom å for glad i hågen!

Dom kolla Wilma först och jag såg att Anna (vetrinärern) såg bekymrad ut när hon kände och såg med ultraljudet på livmodern...Först slog en tanke igenom mitt huvud att KANSKE är hon dräktig ändå med tanke hur mycket hon gått upp i vikt på sistone!Jag frågade snabbt vad se såg för nått å då sa Anna att hon hade ett typ STRUTS ägg som satt fast på livmodern! Jag fatta nolls om vanlig så jag bad de förklara å de är att de som sagt sitter ett ägg i vägen till äggledarna så har man otur som jag verkligen jag ha MASSOR av så kan de utvecklas till en cysta och då är de kört att få bort den..... :0( Så de hoppas nu att få bort den med en stark medicin som sätter i gång hormonerna så hon ska kunna släppa detta ägg,prognosen kändes inte så stor för de hade varit med om detta förr å fått de stona dräktiga men de jag vet är att Wilma är verkligen svår betäckt så de är nog de som påverkat henne! Så jag får nog vara extremt glad över Wilmer för han kan bli den första/sista avkomman efter henne... De enda jag kan ha henne som är ju som avelsto så om inte ens detta ska funka så måste jag ta bort henne känns verkligen för djävligt!! Hon är så himmla unik på alla sätt å vis hennes underbara färg,psyke,hela hennes personlighet är underbar så de kommer gråtas floder den dag jag måste åka med henne de kan jag lova... Jag hoppas av hela mitt hjärta denna medicins ska hjälpa henne så jag slipper än på ett par år ta de beslutet :0( 

Vi ska kolla igen på fredag å se om de hänt nått...


Hilda såg då bra ut i af hon ska åter på måndag för koll för att se om de är dags att seminera henne så de var ju skönt i af.... 


I morron bär de i väg till Donna för att kolla upp frambenet som hon svällt och haft problem med så hoppas de som var nu har gått över så vi kan träna på som vanligt!Behöver verkligen nått att se fram i mot nu så man känner att man är på väg frammåt igen....



 
 
Ingen bild

Therese

28 april 2009 07:52

Det var verkligen tråkigt att höra!
Hur mycket elände ska man behöva stå ut med igentligen?
Jag hoppas att det ordnar sig med Wilma. Det hade ju inte varit så tokigt om du fick ett stoföl efter henne så att du kan avla vidare på henne.

 
Iselin

Iselin

28 april 2009 11:40

Ojojoj.. vilken otur du har! Hoppas det löser sig, skall kolla inn igen på fredag och se hur det går! Tycker verkligen det är på tiden det vänder för er nu! Men det var kanske gott att de hittade det som kanske har stört henne, så inte ni gick igång med betäckningar igen, och så blev det inget nu häller, och bara massor med utgifter.. Men hoppas av hela mitt hjärta att det löser sig, och att Donna får vara fräsch.. Vi har själva krångel med vårt super kapabla 3åriga sto, som är blivit knepig på sistone.. Det känns jättejobbigt när man inte hittar några fel, men det är fel endå... Vi som driver med trav måste vara världens största optimister som orkar hålla på har jag funnit ut! ;)
Det är verkligen några flotta hästar du har, både trav och ridhästar. Jag är stadig inom och leser, och tycker det är en fin blogg du har! :)
Lycka till!
Kram,kram Iselin.

http://www.lundfrigg.se

 
Ingen bild

Sandra

28 april 2009 12:50

Jag förstår att du ser dom värsta scenariona nu, speciellt eftersom det varit så mycket, men tänk nu lite positivt istället. Negativitet drar till sig mer negativitet.. Att det sitter ett ägg som har svårt att släppa betyder långt ifrån att det KOMMER att bli en cysta, det kan lika väl gå jättefint alltihop. Det kan ju vara så att hon har en liten obalans i hormonbalansen och har haft det en längre tid, när du säger att hon har haft svårt att bli betäckt och dräktig, och nu då inte släpper ett ägg som hon ska. Det kan hänga ihop. Jag vet inte hur dom gör på stuteriet, om dom kollar hormonbalansen?
Du får gärna höra av dig när ni kollat henne på fredag, så får jag höra hur det går..
Ta nu hand om dig och pållarna!

 
Ingen bild

Linda C

28 april 2009 23:49

Tack för era inlägg å uppmuntrande ord de värmer i hjärteroten! :0)

Theres: Ja de hoppas jag med de vore roligt att föra den ovanliga färgen vidare *ler*

Håller med dig Iselin vi är ändå optimister som orka med dessa motgångar å ändå sitter man å leta nya hästar för man tro den är den nästa stjärna man väntat på... :0)) skulle nog haft en hel del pengar på kontot om man hde en annan hobby men hur roligt är de att ha pengar på banken -inte ett dugg! *ler*
Hoppas ni hitta vad som stör eran 3 åring hon är ju ändå så ung så de kan ju vara en del med att hon växer oxå sen kanske hon bara funka håller tummarna för dig att de ska ordna sig! Tack för dina komplimanger om hästarna de är alla mina små älsklingar på deras egna vis ;0) Tur att alla är olika varandra de som är tjusningen med flera hästar!

Sandra: Jag hör av mig jag håller alla tummar jag ha att de jäkla ägget ska vara borta ;0) Tack för i söndags lika lärorikt som vanligt! *ler*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards