Stall Ardbeg

Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Linda Calissendorff - 16 maj 2013 14:47

Ha nyss kommit från skogen på bjästa mon och vandrad där med Linda-Li och hennes hund så nu kan jag lova jag ha trötta goa hundar här hemma!   

Så skönt när de är rastade och nöjda så kan man låta dom ligga och sova med gott samvete efter en fm hemma själv!

Sen är det tillbaka till stallet ska ta en tur på mon med Wilmer under sadel ska följa med en av stallet inhyrda så vi får sällskap av varandra då hon ha en ny häst så är de alltid skönt med sällskap.

Sen är de bra wilmer få lufsa under sadel inför lördagens provlopp så han får komma ut och röra på kroppen lite!   

Sen om allt går i hop kommer kravallen (den nya killen)  hem ev redan på lördag!!!   

En kompis till Ricky ha köpt både en ny travhäst och en hästbuss i stockholm så då hämta han upp kravallen på en gång så de känns ju suuuuuuuper skoj, då kan de gå provlopp på onsdag nästa vecka tillsammans!   

Så de bli ju toppen så jag kan får träna häst jag med på banan ha saknat de men ha inte velat köra wilmer då han är så stark heller då bli de sken på banan med förskräckt matte i tömmarna!


Bli nog till att ev ta med han till Gunnar när vi ska på återbesöket med Kallma så han får en grundlig genom koll av benen eftersom han inte varit behandlad förut på sina 6 år så vill jag vara säker på han är fräsch i sina ben kosta vad de vill man komma ingenstans med en häst som ha känningar heller så då är de ingen mening att tävla heller....

Men han se då för rytmisk ut när jag sett travloppen på han så tror inte de är nått större fel då borde de ha märks i loppen med tycker jag men som sagt ta de säkra före de osäkra då man liks ska ner sån är ju jag!   


Nu blir de till att lära han äta samma örter som wilmer äter, men den nordis ska de inte vara några problem när man blanda med linfrögröten med honung ,de är mumma tycker de flesta hästarna!   


Nu ska de lagas lite mat innan jag ska skjutsa pojken min till pappa,känns både skönt och trist när han åker i väg man ha ju han 11 dagar på raken sen 3 hos pappa så blir de att man vänjer sig ha fullt omkring sig, så de blir tyst och tomt utan han... men samtidigt kräver hans sjukdom så mycket så de måste bli ett avbrott annars gå man ju rätt in i väggen som sagt!   

So long så länge!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards