Stall Ardbeg

Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Linda Calissendorff - 15 juni 2013 18:20

Grävning på gång för grunden! :)

Av Linda Calissendorff - 15 juni 2013 12:18

Var ner med bägge grabbarna i dag för provlopp och de är rätt drygt att ha ut två i samma lopp när de ska värmas och selas samtidigt... men man får börja i tid så man inte stressa för både min och hästarnas skull! :)
Wilmer fick gå med nät runt ögat funka hur bra som helst och i dag tog vi ett svårare spår så blev bricka 4 för testa av han ordentligt inför Dannero starten om 2 veckor! Han tuffa i väg från start bägge gångerna och var snabbast ut som han bruka vara så blev sitta i ledning med 6st bakom! :) Första varvet gick 39 och första 500m i andra varvet gick runt 35 så han landa på en slut tid runt 1,36 så inte illa pinkat för lill gubben min! :D Blåste inte ens efteråt så han är i form igen de märks!

Martin fick köra Kravallen som var inge bra alls i dag de blev några galopper och selen jävlas igen med käken trots vi bytt till en smalare rem :(
Bara hoppas de är de som de sitter i annars bli de att börja forska i vad detta betyder för han ha ju varit travsäker förut...
Jag får för mig kanske han måste ha bootas fram ändå att han är för lätt men bara testa de oxå vid ett jobb för att se om de bli nån skillnad eller ej!
Annars bli de uppsöka en vetrinär men måste kolla Kallma först på tisdag bli nog dyrt de med är jag rädd....
Ha en bra helg ni övriga! :)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards