Stall Ardbeg

Alla inlägg den 17 juli 2008

Av Linda Calissendorff - 17 juli 2008 01:10

av att ha semester *suck* Man märker man lägger till sig ovanor som att sitta uppe till 2 på nätterna å vill helst sova till kl 12 dan efter så tur man har bara en vecka så är de dags att komma till verkligenheten igen...


I går var de trav på Änget å måste gratulera min kompis som kvalade in sin häst Rune Brun både hon å hästen var nervös ,men nästa gång ska "Big mama" hjälpa till så de bir nån ordning *ler stort* Ska skaffa henne en STOR flaska räddningsdroppar! Så bara träna på inför start så kanske vi kan få de att stämma i hop så vi kan åka å tävla samtidigt,vore roligt som bara den :0)


I dag har vi galopperat  i skogen & Hilda var het som bara den så de var på vippen att jag orka hålla henne från början när jag skulle fatta galoppen... Hon vet exakt vars vi vänder upp så man märker på pulskolockan att pulsen rusar upp från 105 till över 140 å då har man inte ens vänt upp *s* men så länge hon inte börja stegra å bocka så är jag nöjd så vi forsätter väl å se hur hon tar träningen för minns när jag körde back träningen i vintras så blev hon oxå het när man vände upp men de gick över då hon insåg att hon INTE skulle springa fort! Sen blev de massage,stretsching och kylde ben så hon får sån tränings värk de ärju helt andra muskler som hon använder nu i galopp :0)


Har fått sån berömm för att hon var så duktig sist på solänget å att hon var så vältrimmad och fint musklad så bara suga åt sig å bli stolt!! Så vi ska bara kämpa på få ner lilla hö magen ,men de är inte lätt då de går upp av minsta lilla för mycke å jag har ju svårt att hålla igen på maten för tycker så synd om dom att de inte får äta när de vill....men vi har börjat att ge henne 1 kaka hö och dela upp de i minst 6-7 gr om dagen så de blir lika mycke som när vi gav 4 gr och samma mängd  så de blir mer utspritt för att hålla magen i gån för man ska inte låta dom gå för länge utan för då får man ett magsår som ett brev på posten å de vill man inte! ;0)


Sköt om er å de är nog inte bara jag som undra -VARS TOG SOMMAREN VÄGEN?! Hoppas vi får en fin å varm höst i af alltid nått....


Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards