Stall Ardbeg

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Linda Calissendorff - 14 augusti 2010 21:27

Åter igen fick man se Dead Wood (Hålger) vinna och denna gång i V75!!

Vilken häst!!!!

Kan bara gratulera till en jäkligt bra häst köp Urban!   

Hästen ha travat in snart 180 tusen på ca 2 månader så de är ingen illa avans om man säger så å han kunde ha varit våran som sagt om bara lilla Robban kunde ha kläckt ur sig att Urban tycke vi skulle köpa honom....

Men lätt att ångra sig med faciet i handen som sagt men visst är de lite coolt att de "kunde" ha varit våran.


Donna Sarina gjorde ett tappert försök till 1:a platsen men orkade inte rikigt i kapp Hålger men vilken utveckling denne tjej ha gjort!

Bara att gratulera till duktiga tränare å fantastiska hästar!

Vårat hemma häst Wallystream kom på en fin 3;je plats  i samma lopp,jag känner och vet inte vem Ulrica är så jag höll ändå en extra tumme för Urban ändå fast vi hade en solängets häst med i samma lopp!

Men visst är de roligt att de gick så bra för ett solänget ekipagen!   

Simb Robitaille kom på en fin 6:e plats så de är roligt med lite framgångar på V75 för solänget!


I morron bär de i väg till Dannero så hoppas vi att de ska gå bra å inte Victor tagit på sig galopp skorna när de kan nu gå lite fortare än sist men vi hoppas han ska kunna få en fin tid om han sköter sig!

Han fick massage av Emma här i dagana och han tyckte de var sååååå skönt så nu hoppas vi att han ska känna sig pigg å fräsch inför loppet!

Enda som bekymmra mig är han dricker fortfarande väldigt lite....

Emma kände de i musklerna med att han skulle behöva med så fick låna 2 påsar med elektrolyter av Catrin för de var slut på shopen så jag ska ge han nu i kväll å en i morron innan vi åker och hoppas de ska räcka!

Tror jag får snart ställa han i en vinter hage så han får äta mer hö så kanske han kommer i gång med drickandet för de bekymmra mig som sagt..


Ja nu får ni hålla tummarna än en gång för oss!


Ha en bra lördag kväll!   


Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards