Stall Ardbeg

Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Linda Calissendorff - 20 augusti 2010 18:08

Att Wilma (Wilmers) mamma kvalde in som 2 åring så hon var ju rätt tidig hon med de var på sen hösten men ändå satt å kika på hennes resultat när vi ha startat henne!   

Man kan undra varför hon gjorde bara en start som 3 åring sen ställdes hon undan å blev hur tjock som helst innan Åke som ägde henne innan mig köpte henne...

Troligtvis var de för hon gått så tjock i över 2 år som gjorde hon paja i sina knän så fruktansvärt onödigt! Jag vet att den märren kunde röra på sig i rätt så raska tider då som vi vet i efterhand var med pålagringar i all 4 knän vilken kämpe hon var Wilma!

De gör fortfarande ont i hjärtat att hon inte finns mer när man tänker på henne de blir en klump i magen, för sån häst stöter man bara på nångra få enstaka gånger under sitt liv....

Jag TACKA gudarna för att vi fick Wilmer de känns verkligen som han var meningen för oss!

Han ska vi verkligen vara rädda om å hoppas han kommer få vara frisk å hållbar de är de enda jag önskar!

 

Victor ha lite vila han blev öm i hovarna efter skoningen, sen så hade han en ful spricka på både fram å bak som blev värre efter starterna så nu ta vi de lite lugnt de finns ändå inga lopp vi kommer med i så ska kolla om Sandra ha lust att träna lite galopp intervaller så vi kan lägga om träningen när han liks ska gå på lite mjukare underlag p.g.a hovarna å sprickorna... Jag tror han behöver lite mer stryka i bakdelen så kanske han fixa kurvorna bättre i loppen går ju att testa de är nått som Lasse inte gjort så hoppas han ska gå framåt med den träningen!   

 

I morron är de 2 årings serien så hoppas allt funkar i morron så vi får bra poäng vi ligger delad 3:je plats så vi vill gärna lite längre upp i raden!

 

Ciao bella! =)

 

 

 

 

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards