Stall Ardbeg

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Linda Calissendorff - 13 november 2011 19:54

Ha i dag varit på en innebandy match med lilla gubben Edwin de var hans första å han var ju huuuur laddad som helst!  

Är så glad han ha hittat en sport han tycker om annars ha han mest bara tyckt allt varit tråkigt när han testat nått nytt.... Jag själv ha spelat så kul att han följer mammas fotspår!  

Edwin fick ju diabetses i januari ifjol så de är ju ett jingel att få honom att ligga bra i blodsockret allra helst när han rör sig som han gör så de krävs ju man är närvarande så fort de är nått eftersom han kan bli så låg att han blir medvetslös när han rör på sig om man inte ha koll på blodsockret...

Detta år ha varit rätt tungt när han fick diagnosen jag ha ju bara gett insulin när jag jobbat inom vården å de är ju max 2 gr per dag de äldre ha tagit, medans Edwin måste ta så fort han stoppa nått i munnen så kan bli upp till 7st sprutor om dagen...  

Inte lätt att vara liten med denna sjukdom de kretsa ju rätt mycket kring godis mm.mm men han får ha fredags mys varje fredag ändå och 1 glass på lördag de måste ju få leva oxå som alla andra barn och han är verkligen suuuuuuuper duktig han ta nu sprutorna själv å kolla blodsockret men man får ju säga hur många enheter de ska vara så klart de är han för liten att ansvara över.

Men är stolt mamma ska ni veta!   

Nu ska jag gosa ner mej brevid älsklingen å se på lite TV innan man ska sova...   

 

Tjing!

Av Linda Calissendorff - 13 november 2011 19:51

             


Lite bus på ridplanen innan körningen =)

Ha fått en musblack häst när jag rakade han men han är ju lika snygg som mus som brunblack tycker jag! :D

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards