Stall Ardbeg

Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Linda Calissendorff - 11 oktober 2013 13:50

Vi kom in från stallet kl 1 i natt trötta så klart, men vi skynda oss för att sätta oss ner  framför datorn och kika på loppet hur nära de var mellan Kravallen och Guli gry som snöt segern mitt framför nosen på honom och kan säga de vara bara synd hon kom så fort så han hann inte svara upp henne var för kort bit fram då han gärna bli bekväm i ledningen så är de svårt att växla om på sån kort bit.... Men vad NÄRA de var alltså att han skulle tagit sin 3:je raka seger!    Visst man är första förlorare som två men kan säga detta är som en vinst för oss i af, på åter igen de sätt han utförde loppet och han tryckte ju ner Norberg favorit i loppet utvändigt så kan säga han gick i mål med flaggan i TOPP! Sen kan jag säga han andas knappt efter loppet så vilken kondis han har fått men som sagt vi ha ju tränat på bra i höst så men han ha en fysik som inte går av för hackor!   

De känns overkligt att de gått så fantastiskt bra när de har varit år av häxeri för oss med hästarna ett konstant oturs moln över oss med de mest i hästväg... men de som är att jag ha aldrig gått i från min egen filosofi när de gäller träning,återhämtning och foder utan stått på mig fast de varit som ett mörkt helvete och de är jag stolt över i dag att de äntligen ha slagit väl ut och hoppas turen är här för att stanna de och de negativa molnen är borta för ALLTID!    De som är extra roligt är att Ricky och jag ha delat samma filosofi kring hästarna så det är nog därför allt fallit på plats för oss för vi tänker lika och stå fast för vad vi tror på osv om de går bra eller dåligt för börja man famla runt och lyssna på alla tips som lätt kommer från alla håll när de går dåligt så hamna man i en ond cirkel och man tappa tron på sig själv och de man igentligen tror på och de är förödande oftas och de är svårt att hitta tillbaka igen...

Det kommer folk mest hela tiden och fråga vad vi ha gjort för nå såna resultat som vi  ha gjort  men som jag säger vi ha inte ändrat på nått så eller ha nått hemligt tips att del ge er men uppenbarligen mår Kravallen som en prins och de märks han är så tillfreds med livet och dels ha wilmer att ströja runt i hagen och få vara den som alla hästar ha respekt för ha hjälpt han att få de självförtroende han saknat i loppen.   

sen har han en lätt fin kropp och bra extriör å sliter inte ont på banan utan allt går på lätten för han och han ha en stor gång trots han är så liten som han är,men hellre en liten  nordis som kan för sig på banan de är de ultimata som travhäst av den fina kallblods rasen bara ÄLSKAR dom,underbara hästar är vad de är!  

Nu ska jag ta och jobba vidare innan man sluta för i dag!   


Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards