Stall Ardbeg

Alla inlägg den 24 oktober 2013

Av Linda Calissendorff - 24 oktober 2013 20:32

Vi for tidigt morse för hämta hem bilen och allt drog ut på tiden så vi är just nu 4 mil från sundsvall så en bra bit kvar... Bilen var i af bra den är ju använd som arbetsbil åt televerket så klart den är väl använd med en del repor och små bynglor men huvudsaken den är skött maskinellt och den ha varit på alla servicar och spann som en diesel ska gå vi är nöjda! :)
Våran snälla granne Jenny skulle ta hand om hästarna och fixa klart i stallet för vi var ju tänkt att vara hemma runt nio snåret men nu med förseningar är vi inte hemma förrän runt halv elva skulle jag tro men nu blev de inte så för typiskt nog så ringde en i byn som ha häst och säger att jag tro 2 av era hästar är lös så jag skynda mig ringa robban så han for ut och mycket riktigt så då var alla fyra lös på lägdan brevid och kan tacka gudarna att de höll sig hemma runt gården....Att de ska hitta på såna rymningar när man är fyrtio mil bort gör en alldelens kall svettig :( Men skönt nu är de inne men dock omockat för jenny som inte är så hästvan än så bli de bara krångligt att ha dom på gången medans man rengör så jag sa åt henne att låta de vara så gör jag de sen men de komma bli halv drygt att stå där mitt i natten med hungriga hästar som trampat runt all nattens dynga tills man är hemma...
Så bli laga hage med i nattens svarta mörker de är ibland bra enkelt att börja med banan fluge uppfödning hörre ni än dessa uppfinningsrika hästar! ;)
Mest orolig över Wilmer vad han hann med att hitta på nu utanför hagen så jäkla typiskt han ska komma lös nu innan starten så fundera om alla skor är borta eller om han lyckats gjort sig illa skulle inte förvåna mig...
Jag rakade ju han i går med robban sa han hade kutat runt så han var alldelens svettig och skummig under täcket och han som är ny vaccinerad de känns ju så där när de inte helst ska anstränga sig så de blir svettiga :(
Men klart de ha ju varit varmt i dag så jag klädde ju på han för han är ju hel naken nu men blev väl som att själv springa runt i regn kläder de blev väl för varmt helt enkelt..
Få tempa och hålla koll nu tills på tisdag å se om han reagera på denna rymnings tur i dag.
Ha en skön torsdags kväll en annan sitt å halv sov i bilen....zZZZzzzz
Ciao!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards