Stall Ardbeg

Alla inlägg den 7 november 2013

Av Linda Calissendorff - 7 november 2013 19:20

I dag kom Anna för att sko om Wilmer runt om och fixa aluminium fram på Brodde :)
När jag tog in Wilmer stod han och piaffera i kedjorna och små reste för jag höll på ordna med kvällens kraftfoder och han är ju alltid sugen så han levde rövaren när Anna kom.
Men när hon börjar med fram hovarna så stod han och halv sov hängandes med huvudet på hennes rygg och bara myste! ?
Så nu sitter de broddat runt om och hoppas de sittet kvar tills lördag då de är provlopp!
Brodde fick fina små runda hovar och aluminium skor ska bli spännande att se hur han går med dom men tror han kommer
glänsa än mer på banan nu! :)

Intervallerna i går i mörkret gick bara fint jag körde Brodde och Ricky tog Wilmer som för första gången trava barfota fram för han hade lyckas knövla av sig den ena innan vi skulle fara och hitta den inte i lervällingen heller.... men han funkar ju med alla balanser han gick hur fint som helst fast han gått med skor och boots förut så han pinna på han lill gubben! :) Men underlaget var rätt tungt så tog de lugnt.
Brodde är bland de fränaste jag kört han är så sjukt fin att köra bara ökar när man begär och bredda bak som satan sen svansen som han drar upp och kvasta med och på de spik raka öron framåt,han är ruggigt snygg att titta på! :D
Blir provlopp för honom med på lördag för svullnaden är helt borta för hästar är som barna bli frisk när man varit hos vetrinären hade kunnat sparat in pengarna men ville gärna veta allt var ok! ;)
Nej nu måste jag jobba vidare så man bli klar nån gång!
Hej svejs!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards