Stall Ardbeg

Alla inlägg den 20 november 2013

Av Linda Calissendorff - 20 november 2013 17:00

När hästarna inte prestera som man tänk de ska så, börja man genast analysera vad som gör att de blev så...

Ha haft på en känsla när de gäller Kravallen som jag inte skrivit om redan innan östersund att de är inte samma energi i han som innan han drog 2 raka och en andra plats, efter de ha han sett som uttråkad ut stå gärna och bara hänger mot för innan de vände med honom och de släppte så var han taggad,trava omkring och ströjde Wilmer i hagen, han kasta med huvudet MINST 10 Gr från början när man kommit ur stallet med vagnen bakom de var som hela hästen levde upp om man jämnför mer nu.. på slutet ha han knappt kastat med huvudet när jag tänker efter.

Innan han rada upp segrar tränade han hårt i backen varannan dag fick han gå hos ulf på slingan sen när han börja starta så tätt så minska givetvis back jobben och han fick vila minst 5 dagar efter tävling och ofta nått pass i mellan så jag tror att denna kille måste tränas på rätt så hårt för han ska känna att han ha orken och gnistan att vilja bara tugga ner de andra!    Som Ricky sa igår att först fick han sitta och parera han vilken givetvis är banan då han uppenbarligen inte gilla tungt underlag inte hans melodi men sen var de som de inte fanns nått att köra med på slutet sa han och tack å lov så begärde han inget av han heller när han kände de som tog stopp för Kravall för de skulle givetvis ha satt sig i huvudet om man ha en tok drivande kusk bakom sig när man är trött....

Kan även vara lednings löpet han gick i östersund under konstant drivning som gjort han tappat gnistan de är svårt att sia men min känsla bruka ha rätt så nu gäller de att snön kommer ner så vi kan träna på ordentligt igen i backen för se om vi kan få tillbaka våran fina Kravall som han var innan kurvan börja timpa nedåt igen.... Sen ska vi testa en start till för se hur han trava på fastare underlag bara för att fastställa att han är beroende av ett fast underlag som jag ha trott länge p.g.a av sune berätta när han gick igenom honom så med faciet i hand skulle man ha strykit bägge hästarna i går men lätt att vara efter klok! Nu blir de massage och lite upp fräschning för grabben och se om vi hittar nått lopp framöver men de se onekligen tungt ut för denna klass konstigt nog för vill gärna inte uppanmäla han bara för starta är för rädd om poängen och hans vilja för de...men positivt är han att han var lugn och cool på Bergsåker så nog var de skillnad mot för i Östersund då Ricky undra om vi fått med oss wilmer i stället då han var nästan halv galen att värma och stressad till max och sög ju luft men de är ju resan som han inte palla de märktes ju nu när de vara bara 1 1/2 timme ner de är som de är max gnsen för denna man.

Ja man tur man analysera för de är ju ett bevis man bryr sig om individen för man vill ju ha glada pigga hästar att träna men så man måste ju hålla koll på allt inte bara kroppsligt utan även spirituellt ska funka de med!   

Som sagt alla hästar ha en egen nyckel man måste bara hitta rätt och förvalta den väl då man väl hittat den och tappa man tråden ska man gå tillbaka till de som gjorde de funka!

Sen ha alla hästar form toppar så de kan ju vara en nedåt period igen men som sagt jag är en som grubbla dygnet runt på hästarna bara för jag är så sjukt noga att de ska må bara på alla plan!   


Ha fått programmet från Umeå å Wilmer är då inte alls tippad han är sist av alla i chans värderingen och inte konstigt då han ha ett rekord på kort lopp på 39,7 och stått på stället 2 av starterna och kört kamikaze stuket i näst sista loppet, så inte mer än all rätt att han ska stå sist! Men en under dog som han är så ska vi kämpa med näbbar och klor att han ska få visa vad han ha utvecklas sen dess bara han är mentalt med i morron men vi ska fara tidigt och värma läääääääänge och 2 gr dessutom!   

Så tänk på oss och håll en tumme eller två de behöver vi och jag kommer vara sjukt nervös innan starten går minnen från sist vi var där i umeå sitter nog på näthinnan mer än vad jag tror vi höll ju faktiskt på mista han den kvällen men TACK GODE GUD så fick jag behålla han ett tag till!   

Jag är älskar verkligen denna häst av hela mitt stora hjärta och den dagen han ha slutat sina dagar kommer han ta med sig en stor bit av mig med sig de kan jag lova....Bara tanken gör mig gråt färdig att den dagen ska komma men jag ha lovat han att jag ska följa med han in i de sista de ska jag stå för och jag hoppas de dröjer MÅNGA LÅNGA år innan dess.....   

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards