Stall Ardbeg

Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Linda Calissendorff - 1 augusti 2013 19:39

Vilken underbar häst han är farbrorn att fara i väg med, han klev rakt på transporten fast han nog mest bara åkt lastbilar han tycker de är lite trångt men gör de så snällt ändå....

De jag blir mest impad av han är att han stå och smaska hö vars han än åker även hos Åsa så ställde han sig på en gång att käka hö fast de är nytt ställe och hästar och folk som kommer in och ut ur stallet!   

Först gjorde vi longerings prov på volten och de ha han inte gjort förut de märktes han stod lite smått förvirrad vad jag ville att han skulle göra men sen trava han lydigt på volten sötnosen min!   

Sen blev de böjprov och fanns inget att anmärka fram "pust" skööööönt att de inte var nått på kotorna eller framknäna.... Sen böjde han bak och där fanns de lite granna typ 1 grad på knäna så var inte så farligt men blev att behandla bakknäna men höfterna var OK så de var ju skönt med tanke på hans rygg problem han ha fått dras med ett tag!   

Blev 4 veckors karens på denna sprutning men de ta ju den tiden ändå med vila en vecka och uppträning sen bara synd de var bakkäna  nu när vi tänkt träna upp han i backen men tur han är så tränad så man kanske kan smyga igång han i backen i skritt först när man ska börja köra motion.

Måste bara säga vilken lääääääcker kille när han trava i väg!!  

Han tar verkligen för sig men ändå se han så otroligt lätt ut när han sväva i väg med en taktfast trav, vad jag längtar tills man få se han trava ut ordentligt på banan sen allra helst nu när han är renoverad för jag gillade de jag såg innan med på lopparkivet!   

Sen var de dags för tänderna och de var vasst i han lilla mun hade fått sår på insidan så de var absolut dags att ta ett tandbesök så nu vet man att allt är genomkollat så känns otroligt skönt att man vet man ha (än) så länge 4 fräscha hästar i stallet och vi ha väldigt FINA hästar med känns de som!   


Wilmer & Kravallen fick sig en motions tur på mon i kväll och jag fick äran att köra wilmer som bruka vara lite väl frän med annan häst brevid sig ,men han ha varit så lugn nu sista tiden så jag lät Ricky ta Kravallen... vilket jag inte ångra för han var som en dröm att köra han trava på med lätthet i tömmarna och kändes som att köra en racerbil!   

Jag längta med tills han ska på banan  för att jogga runt, för så fin efter rygg och höft,knä behandligen ha jag då inte känt han förut så säger bara om han fortsätter att vara lika lugn på banan sen,så se upp för den här mannen till å med jag ska spela honom de kan jag lova!   


Kravallen ha varit taggad som bara den sen vi flytta han till Bjästatjärn, så bara  han inte blir övertaggad så ska de bli skoj att se han i provloppet på lördag han känns då som en rund miljon att köra och att se på de kan jag lova de ha hänt en förvandlig med honom sen han kom till oss men han ha fått gått tuff träning, men så de ska ju ge resultat men ska bli sjukt spännande att se han i loppet den 22 augusti synd de inte fanns nått lämpligt lopp i närheten förrän dess men som sagt han bör ska sänka sitt rekord lite som han känt i träningen!   


Kallma är tjejen som man bara kan älska, vilken utstrålning och en riktig stjärnglans över den märren kan jag lova! =)

Hon ha ju verkligen växt om sig och ha en trav som man få stå päls av att se och köra de är som sitta bakom en bloding så lätt i steget och schvung i steget så hon är läcker som få!   

Blir två årings serien för henne på lördag då ska de trava runt på 2,15 så får se hur hon sköter sig då bland de andra kompisarna, men är hon som sist så är de ju inga problem att följa med runt på en hyfsad tid skulle jag tro!

Ja de var en stall uppdatering som heter duga!

Nu ska vi ta en dusch å mysa ner i soffan med gooooo mackor som är klara i ugnen!   

Kram på er!




Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards