Stall Ardbeg

Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Linda Calissendorff - 2 juni 2009 20:54

Här kommer bilder på Järvsöviking!



 



Av Linda Calissendorff - 2 juni 2009 20:51

Fick en förfrgan att jag skulle lägga ut kort på Hildas val av hingst och även Wilmas så börjar med Alm Viktor då som Hilda nu är dräktig med! :0)

Han är väldigt lik Hilda till färgen & tecken så de blir garanterat en svart nordis de kan jag lova! *ler*



 

Av Linda Calissendorff - 2 juni 2009 20:22

I dag var jag i väg med Tea för återbesök och med bara positiva tankar om att allt ska gå såååååbra så! Han böjde bak å ingen tendens till han såg nån hälta så sen tog han fram å han böjde rätt hårt oxå för jag såg hon reagera på när han började böja men sen stod hon lugnt! Jag fick trava i väg och jag tycktes inte höra nån ojämnhet i gången utan trodde allt var frid & fröjd! Tills han sa vi sprutar om framknäna för hon har ju varit runt hos olika tränare mm.mm så bättre ta de säkra före de osäkra sen var hon liksom sprutan å klar innan jag ens han fundera på hur mycket han tyckte de var på knäna...Kolla protokollet sen å blev lite irriterad då se står 0 VF & markering HF! Så de hade jag inte sprutat om han rådfrågat med mig först för hon var ju MYCKET bättre än sist så de lilla tror jag gått över när jag kört lite lugnare ett tag för nu har hon ju stått stilla så de kan mycket väl bara lite stela muskler oxåsom spöka för tror ändå de visa merän vad man tror när man böjer så högt upp....Så de kände som sagt

rent onödigt att riskera en till sprutning bara för ATT....Men så ska dom ju ha lön oxå *GRRR*


I kväll kom oxå kiropraktor Monica för att kolla igenom hennes rygg sen sist och hon hitta INTE nått! *glad* Så de var ju jätte positivt att allt var great där så de är ju de vi hittar lätt åtgärdat tack å lov och verka inte vara nån långdragen historia i af så de är jag tacksam över! Så nu blir de skritta i 8 dagar sen ska hon sättas i gång på riktigt ska bli rikigt spännande att se hur hon förändrats som :0))


Orujo fick hoppa på stoet en gång till i dag eftersom de var lite struli går så man vet inte hur de gick som igentligen om han hade nån fart på de små liven efter 3 försök! I dag gick de mycket bättre nu fatta han vars han ska vara *ler* så de blev en riktigt gång så nu hoppas vi att vi hinner med 1 gång till innan brunsten börjar att avta.... Jag blir helt slut på efter han betäckt de tar en hel del energi av en fast man inte gör så mycket :0)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards