Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Insåg just att...

Av Linda Calissendorff - 5 mars 2010 23:11

Inom 6-7 veckor så har vi en liten häst bebbe på gården igen!  

Hilda är stor som ett hus och runt juvren så börjar  de att svälla upp så de är verkligen på slut tampen! Jag är nervös och förväntansfull på samma gång man vill ju bara de ska gå bra för mamman & lilla fölisen... De kan ju hända så mycket innan man kan pusta ut! Nu ha vi ju fått 2 st friska fina föl förut så man vet att nångång så kommer ju oturen att drabba även oss men hoppas de dröjer länge dit!   

Så synd Hilda tog så tidigt för de är i kallasta laget att få en fölis nu i mitten på april de lär ju vara fullt med snö kvar och kallt på backen så de gäller att jaga ordning på en halmbal som man kan ströa med så den lilla kan ligga varmt åtminstone medans de är ute på dagarna! Jag får införskaffa en hundtäcke åt han/hon så håller de ju värmen lite granna i af!   


I dag körde jag miss piggelin (kristallen) och hon hade då full fart under hovarna!    Jag drog på en repa på sidensjö rakan som är alldelens perfekt för att köra intervaller på just nu så jag hoppas jag får klar tecken till veckan att få börja träna på allvar igen! Hon kändes då fin i 1,40s tempo i 400 m och var då inte de minsta halt men hon bula på med huvudet när hon är lite över pigg men de brukar gå över när hon tränats ett tag!

Sandra ha ju sportlov till veckan så hon kommer väl träna lite på plan så hon får nog komma ut varje dag denna vecka då jag ska köra lite motion oxå varannan dag tills vi varit hos PH!   


Här kommer lite bebbe bilder på min snygging Wilmer när han var lill liten,han var en linslus redan då!   


 


 


 


 

Kolla in Wilmas otroligt läckra öron! Å vad jag saknar denna häst....Är så oerhört tacksam över att vi fick lilla Wilmer efter henne! Hon var en fantastisk mamma så synd hon bara fick uppleva ett föl och var så svår att få dräktig...  

 
 
linda-li

linda-li

6 mars 2010 11:04

Hoppas för allt i världen att allt går bra! Själv får jag ju psykiska problem vid alla slags förlossningar, mina egna, andra människors, katters och hundars....you name it....min skräck är total:)
Wilmer är verkligen lik Wilma, som är den enda nordis jag fastnat totalt för!

http://linda-li.bloggagratis.se

 
iselin

iselin

6 mars 2010 11:32

Vilka gulliga kort! Åhh... jag gleder meg till fölisarna börjar komma... enig med dig om snö och kallt, vi fick första i början på mars i fjor, men det gick det med... :)

Känner väl igen det du skriver om nervös före fölning... vet precis som du att för varje som går bra, så närmer man seg den som inte gör det... hoppas vi har fått våran del av det på ett tag, men det är klart ju fler man föder upp ju fler kan man få fel på... Man får trösta sig med att generellt så föder hästar lätt och problemfritt och senn glädja sig för varje mirakel som kommer..:)

Det finns förresten en nettside som har olika täcken till föl.. skall se om jag kommer ihåg vad den hetar...

När det gäller Wilmer så ser det ju ut som hans farsa kan bli bra i aveln, med debuten till Filofax N.O och seger på 8 längder!!!!!
Kanske Wilmer får chansen att laga små chocklad doppade öron i framtiden? ;)

http://www.lundfrigg.se

 
Ingen bild

Linda C

6 mars 2010 12:10

Iselin: Tur jag har dig som håller mig uppdaterad om allt *ler* Inte hade jag kollat att de var en ny debutant efter Åkre Lurifax som startat visste bara om Vår Luring som gick hyfast från början! ;0) Så roligt om han visar sig vara en bra avelshingst de vore inte helt fel,för jag är då mer än nöjd med min kille vad de gäller psyke å allt!

Linda-Li: JA jag vet du är ju nästan som jag men du är ju värre *ler* Så ingen mening att ringa dig om man behöver hjälp *skratta*

 
Petra

Petra

6 mars 2010 22:33

Gud vad söt!

Jag vet också precis hur det känns med rädsla inför förlossningen! Men jag hoppas det går bra! Gud, vad kul med ett litet föl :)

http://www.donnaochkatla.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

7 mars 2010 11:02

Hej på er!
Håller alla tummar för er när det börjar närma sig fölning!!..våran kommer ca 2 veckor efter eran!..tänker ni betäcka om i år?? Vi hade inte tänkt det men hingstkatalogen damp ner härom dagen & man blir ju grymt sugen!!/Emma

http://stallem.dinstudio.se

 
Ingen bild

Linda C

7 mars 2010 11:26

Emma: Jajamen hon åker ner till Järvsöfaks efter 2 veckor efter fölning :0) Så synd dom inte skicka på semin på han... Vem ha ni som ska föla då är de en nordis eller ettvarmblod? Ha jag missat de på din blogg... Fy Linda ;0)

 
Ingen bild

Emma

7 mars 2010 17:58

Våran Afrodite (vbl)..har haft henne till salu..men ingen som nappat så nu blir hon kvar hos oss..dräktig med Chouchou des dames..beräknas föla i början på maj.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards