Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Ett tycka synd om mig inlägg...

Av Linda Calissendorff - 30 augusti 2010 21:44

Ha drabbas av den där helvetes förkylningen både jag & Edwin...

Jag får som vanligt svårt att andas p.g.a astman att de knappt hjälper med atsma medicinen så jag blir helt knäckt för ingenting,de som inte har/haft astma vet inte hur jävulskt jobbigt de är...

Hjärtat håller på gå i hög varv och man får ont i huvudet av att man får för lite syre,å mitt i allt denna elände så kommer Robban in i kväll å säger

-Allt är klart ute bara ta in hästarna,jag går å duscha nu!

Jag står bara å gapa -Vad tänker karl ..... på igentligen?!   

Att de är de brist på förstående är den enda jag kan tänka på, fräste bara till att han fick gått göra de kan knappt andas, men jag tog mig ner å gav dom kraftfodret de ska ha för kvällen de var nog bara den lilla turen ner för mina luftrör!

Ja att jag inte drabbas av lunginflamtion är helt otroligt så många gr man stått där med feber å hosta i stallet och mockat,man måste vara en rätt stark person ändå för jag bruka repa mig på nått vis trots jag kan inte vila som ha 13 hästar på gården att sköta så är de bara så då hänger de på att Robban får hjälpa till ,men de är ju lite svårt för han att förstå tydligen när han kläcker ur sig att de "är bara att ta in dom"

Jaja nu ha jag skällt lite på han med å visst han är en karl men de är fan ingen ursäkt...

Inte bara mina hästar som står här utan även hans som sagt han är med på var enda en som ha kommit hit så då är de bara jobab lite extra om man är frisk å kry!   


Sandra var ute och galoppa på Victor i dag igen så nu fick han ta backen 2 gr å såg på pulsklockan efter att de tagit perfekt!!

Blir samma effekt som itervallerna i trav fast jag kan lova han tycker detta är HUR mycket jobbigare som helst!

På onsdag om jag är piggare ska han få gå vanliga trav intervaller i skogen i lite lugnare farter för de är lite tyngre underlag, men bara så han får pulsa upp lite så han bibehåller kondisen tills han kan gå minst 6 st intervaller i backen om några veckor!

Ska bli roligt att se hur han svara på denna träning som,de är nått han aldrig ha gjort förut så hoppas de ger utdelning på banan sen!

Han ha grovat på sig redan mot för när han kom så han är såååååå snygg!

Tack Sandra för din hjälp!   


Nu väntar en skän dusch sen soffan!


Manãna på er!

 
 
Ingen bild

Jeanette

31 augusti 2010 07:36

Ja jag brukar säga att i mitt nästa liv ska jag bli karl, så slipper jag tänka! :-)))
Krya på dig nu vännen, och vila dig idag, jag kommer och rattar dynggrepen ikväll!

Linda Calissendorff

31 augusti 2010 11:55

Tack Jeanette,men jag fixa de nog i dag är lite bättre men de är bara jag var liiite irritera på han när han vet att gå är de värsta jag kan göra när man inte kan andas de borde han ändå förstå ;0) men han fick ju ta in dom så man se ju vem som bestämmer *ler*

 
Ingen bild

Therese

31 augusti 2010 07:38

Typiskt karlar! Det är helt oförstående när man själv är sjuk. Men när än kille är förkyld..........då kan de banne mig inte göra ett dugg. Inte ta hand om barn och inte resa sig ifrån liggläget på soffan. Karlar!!!

Linda Calissendorff

31 augusti 2010 11:53

ja jag minns en gång för nått år sedan när jag verkligen låg å chippa efter luft i soffan efter varit ute å hjälpt han,trodde verkligen jag skulle tuppa av å då sa han -synd om dig vännen men jag går å lägger mig nu jag är trött... Haha vilken omtänksam karl man ha då,jag hade inte kunnat somna om jag vet nån som ligger å kan verklign inte andas utan fick kämpa för få in luft ;0)
Som sagt KARLAR!

 
iselin

iselin

1 september 2010 16:11

Ganska klassiskt.. män är från månen och kvinnor från mars... iblant kan man faktisk förstå de som bor med en av samma kön..
- fast - iblant är män bra och ha också.. ;) Kan inte leva med dem,- kan inte leva utan.. så känns det iblant...

Men vill man ha medkänsla och omsorg får man nog söka sig till kompisar.. ;)

http://www.lundfrigg.se

Linda Calissendorff

1 september 2010 16:29

Haha sant de där man kan inte leva med dom å utan dom,men jag börjar förstå att tjejer blir lesbisk de är nog minst bråk för dom! ;0)

 
iselin

iselin

1 september 2010 16:12

Förresten,- glömde säga:

Jag tycker du är jätte stark Linda! En riktig tuffing som står på även med dina besvär!! Eloge till dig,- och KRYA PÅ DIG!:)

Kram

http://www.lundfrigg.se

Linda Calissendorff

1 september 2010 16:30

Tack Iselin! =) De är tacksamt att få höra sånt i mellanåt! Kram!

 
linda-li

linda-li

1 september 2010 21:14

Tjena hårding, inte kul när man är sjuk och ändå ska ha huvudansvar...:( Du får smiska upp karlsloken lite...... eller förresten, det kanske han skulle gilla :o

http://linda-li.bloggagratis.se

Linda Calissendorff

1 september 2010 21:44

Haha ja de kan man inte garantera så jag skiter i de å skäller som en hund i stället ;0)

 
Ingen bild

charlotta

1 september 2010 23:25

Är det typiskt karlar eller vad???!! Jag förstår dej precis, krya på dej!

Linda Calissendorff

2 september 2010 10:05

Känns skönt man inte är ensam verka vara ett vanligt problem,kanske våra karlar ha de alldelns för bra helt enkelt!;-)

 
Johanna

Johanna

3 september 2010 09:17

Krya på dig!

Karlar....

http://walkyria.blogg.se

Linda Calissendorff

3 september 2010 11:06

Tack. Johanna!:-) mår mycket bättre nu!;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards