Stall Ardbeg

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Linda Calissendorff - 3 januari 2010 22:40

I dag tog jag & Robban tag i tömkörningen med El Niño igen efter ett lång uppehåll! Han är bara för häftig han brydde inte sig ett dugg om svanskappan eller att han hade selen på sig!

Mammas hjärte gull...  

De är så fantastiskt roligt att hålla på med unghästar de ger så mycket tillbaka man ser utvecklingen för varje gång man gör nått med dom så de är så roligt att få vara delaktig i de!   

Så nu bli de tömkörning minst 3 gr i veckan så man får in en bra grund med honom så man kan sätta vagen på honom innan betet i sommar de blir ju kanon bra! De som är lite läskigt med att köra in ridhästar att de är lite väl mycket uppåt i stället för framåt och de har väldigt lätt framdel så de är de enda negativa med dom om man ska jämnföra en nordis eller varmblod,men ta man de lugnt så ska de nog gå de med.   


Jag längtar redan att få börja om inkörningen med Hildas bebbe när den kommer till världen,men de är ju några månader dit men som sagt ju tidigare man börjar desstå mer har man igen och slipper starka unghästar som är nästan full vuxna då de ska "tränas" 


Edwin fick sitta på Wilmer i stallet i går och han brydde sig inte ett dugg han nosa på hans skor och nafsa lite så Edwin höll på skratta i hjäl sig! Han kommer nog bli lätt att rida in han!   

Tur man ha Edwin som är tuff nog att testa sitta på honom men han säger ju fortfarande att Wilmer är hans ponny så de ha ju växt upp tillsammans de små sötnosarna!   


I morron blir de galopp träning för Kristallen igen sen kör vi i gång med intervallerna i slutet på veckan,så hoppas skorna sitter så de inte blir nån stopp på vägen nu när Carlmark är borta minst 4 veckor till...   


Bye bye!



Av Linda Calissendorff - 3 januari 2010 16:01

 

 

 

 

 

 


    

 

 

 

 

 

 


Av Linda Calissendorff - 3 januari 2010 12:16

Fick en rejäl sovmorron i dag så man är lite mosig i huvudet...  

men man blir pigg då man ser de är bara -6 på termometern och sol kan de bli bättre än så här?! NOPE!

Så i dag ska jag fota lite hästar ska rida Orujo men å kanske Sandra kommer upp så man kan sätta upp henne så man kan ta lite snygga kort!    Annars kan man alltid släppa lös han på banan så han kan showa lite själv men ha ett objektiv som är rätt mycke zoom på så de kan bli svårt måste fixa med vid vinkel tror  jag de heter!   

Ska kolla på nätet om man kan hitta nått då ska jag köpa en sån för min stora lön jag kommer få när jag jobba hela jul & nyår!   


Kanske blir de en prommis med doggarna oxå man måste ta tag i motionera lite nu detta går inte...Känner mig så fruktansvärt lat och hundarna är alltid villig att gå ut så man undrar vad de sitter i?! Men de ska bli ändring på de oxå... =)


See you later!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards