Stall Ardbeg

Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Linda Calissendorff - 9 januari 2010 15:16

I morse så fick jag för mig att kanske Sanna & Rayo kunde hänga med mig och Wilmer på en motions runda så kanske Wilmer skulle få lite mer fart självmant med sällskap... Å de fick han!!   

När jag är ute själv får man se till att han är på bettet hela tiden för börjar han mesa på i sin fart så kommer han aldrig utvecklas som en 2 åring ska! *skratta*  Men som sagt i dag så tog han tag självmant och ville hänga på Rayos fart så de var kanon bra! Så de blir kanon om vi kunde köra i lag nån gån i veckan så han får lära sig gå med annan häst och att han tycker de är roligt med en tränings kompis!   


Sandra red i dag Kristallen i  galopp backen och de hade gått bara fint! Så nu är de uppe i 6st intervaller så nu börjar flåset komma i gång ordentligt,har haft pulsmätaren på och hon ligger helt perfekt i puls! Hon galopperar sakta med bärig galopp så då sliter de inte så mycket heller så de märks att Kristallen gillar den motions formen för hon är harmonisk och nöjd nuförtiden när hon fått börja träna på allvar!    Så nu är vi på G i Stall Calissendorff! *ler stort*


I morron kommer de 2 tjejer och ska titta/rida på Orujo för de är intresserade att betäcka sina ston med honom till våren så tänkte de skulle få prova rida han för jag vet att de kommer bli helt såld efter de!    Ha man aldrig provat rida en Pre så blir de en upplevelse så de bjuder man så gärna på när man kan!   


Ha en bra dag nu drar jag på jobbet! =)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards