Stall Ardbeg

Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Linda Calissendorff - 28 februari 2010 13:45

Börjande dagen med att köra wilmer som fick pulsa i en hel del med snö som kommit under natten...    Robban hann inte skotta undan heller för Edwin skulle på salom skola redan kl 10 så de vara bara ta en lugn tur i snön i stället! Han fick trava på i sin takt som han ville och skritta i mellanåt för att pusta men han var inte så berörd men de tar ju mer på musklerna än i andningen så svårt att säga hur jobbigt han tyckte de var. Men han kämpa på så tappert så min lilla älsklings kille!   


Sen skulle Sandra rida lektion i dag med Kristallen så jag kika på dom och de gick så bra de tränade böjningar och lite på traven! De som är skönt med Kristallen är att hon inte har nån stress i sig utan man kan jobba henne i rätt låga trav tempo och hon fixa de galant! Hon är stor som ett hus men ändå kan hon hålla sånt tempo (imponerad)  Efter lektionen så selade jag på henne för att testa köra en runda för att se hur hon rörde sig framför vagnen för på volt märktes inget av hennes skada utan hon trava klockrent!

Så ut de bara och hon var precis som vanligt trava på i frisktt tempo och hon rörde sig som innan de hände så jag tror nog att allt är frid och fröjd för att sätta i gång henne på allvar igen om 2 veckor! Vi travade in till vänplanen fram å tillbaka hon var knappt berörd så tur man hann träna upp henne ordentligt innan de hände så hon ha inte tappat så mycket på dessa 3 veckor!   


Så nu ha man gjort sitt för i dag så nu blir de en dusch sen börjar man jobba så bara hä i väg sig!

I morron ska Vicky inskola sig på jobbet så ska bli roligt att ha sällskap hela dagen så vi hoppas att hon kommer trivas jobba med oss men de tor jag nog för vem skulle inte göra de?!  

Vi är rätt galna på jobbet de svärs och ful pratas mest hela tiden men så trivs vi med varandra oxå! Ha aldrig känt de är jobbigt att gå till jobbet då ha jag jobbat över 3 år på raken med endast 2 veckor semster som längst så de är ju ett gott betyg om nått!   


Ha en bra dag ni andra som är lediga!   


Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards