Stall Ardbeg

Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Linda Calissendorff - 13 oktober 2008 23:32

 En helt vanlig dag hemma hos mig!

Man kliver upp tidigt ut med hundarna  å  sen klä på Edwin kläder inför dagis,sen lämna man han innan man ska på jobbet.

Sen har jag haft 2 duschningar+hårläggningar & sen 2 st städ puls allt annant man hunnit under dagen på jobbet...

Sen hämta Edwin från dagis,hem & ut med hundarna en stund,mata hästarna,fylla alla vattenhinkar,in laga mat till familjen,städa av inne för de ser för jäkligt ut...

Sen ut i stallet köra Hilda,mocka 7 boxar+lösdriften,Fylla allt vatten inne,fixa kvälls fodret+hö till alla....

Sen in göra kvällsfika till Edwin å natta han för natten,sen ut istallet igen för att ta in hästarna+ge lite omvårdnad å massage till Hilda & Super Q,sen ut till lösdrift hästarna å borsta upp dom medans de äter kvälls fodret,sen kolla över vattnet å maten till dom...Sen är de in å slänga sig i duschen å ta lite kvälls fika sen titta lite på TV om man orkar...

Visst har jag en karl som hjälper mig men som ni ser är han inte så effektiv som jag är så man inse vad man har för ansvar att få de å gå i hop kan lova dig att en karl skulle bli utbränd rätt snart....*ler*

Men han är ju af snäll att ta ut hästarna på morron *s*


Kvällens ordspråk: Bästa sättet att spara tid är att använda den  ;0)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards