Stall Ardbeg

Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Linda Calissendorff - 20 oktober 2008 18:04

Ringde i dag till Huddik Stuteri och bokade in Wilma för betäckning på Alm Viktor 2009! *ler* De var mycket seriösa när jag berätta Wilmas problem med att bli dräktig så de skulle göra en utredning på henne så snart hon kommer ner och ta ett prov för å se om de är några infektioner så de känns väldigt bra!SÅ hoppas lyckan är med oss då i stället så hon blir dräktig!Blir nog ett räcer fräser föl tor ja!


Har ett nytt problem med vad vi ska göra med Rasken som har varit olydig i vagnen igen så Eva vill ge upp, hon känner att hon blivit för osäker på han!Jag förstår henne helt & hållet!Så antingen är de bara åka på slakt med han,,, Han säkert inte är nån trevlig ridhäst heller med tanke på hans otyg i vagnen så de är ingen lösning heller för då blir han nog en vandrings pokal...Annars så fundera vi¨på ge han EN chans till å ställa han på proffs träning så han får bli hårt tränad och lite uppfostrad!Vi har nog varit för flat med honom han var tuffare än vad han gett sken av så de är de enda som jag kan komma på...Så ska prata med Ulf Arne eller så blir de Karlssons som jag kan tänka mig lämna han hos så jag har en chans att köra han lite själv oxå så man får upp lite pondus själv!Känns inge lockande när man vet hur han varit hos Eva men känns hemskt att ta bort en som springer kval tider och som har kapacitet att trava,men man vill inte riskera livet heller *suck* Jaja ska kolla runt lite i af å hör deras reaktioner på de hela vill ingen ta sig an han så finns de bara en utväg...Ni får höra mer rapporter sen! Bye Bye!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards