Stall Ardbeg

Alla inlägg den 22 november 2008

Av Linda Calissendorff - 22 november 2008 22:16

För receptet på Bounty bollarna,har gjort dom i kväll å de var banne mig godare än dom man köper! Å så enkel att göra :0)

De ska vi lägga på minnet!


Av Linda Calissendorff - 22 november 2008 15:08

Fick just ett mail av Maria från Spanien och tjejen som hade tingat Orujo hade inte hört av sig troligtvis så var de för hon inte hittat en stallplats :0) Så hon maila å sa att den som var först till kvarn fick köpa hästarna så de var ju toppen!Hon tyckte de skulle vara jätte roligt om jag köpte en för hon själv var från östersund så hon tyckte de skulle komma lite mer PRE hingstar till norrland! *ler*

Så nu ska Robban ringa i morron å diskutera med henne om priser å göra klart så kanske om de klaffa står de en ny häst här i december!Typ sämsta månaden att skaffa häst då de är kallt å jäkligt... men de blir ju en varmare snart igen *optimisten* skulle vara så jäkla häftigt att rida en som är grundriden å kan gå i form i alla gångarter,den senaste jag red så på var Gasten å han var ju ett halvblod som var mer eller mindre tokig i mellanåt så några sånna vill vi inte ha igen ;0) Så håll tummarna att de går igenom de känns i af helt rätt och man lever bara en gång de är ju mitt motto så vad fan de är bara hoppas han är som han ser ut på filmerna å korten å att han givetvis går igenom besiktningen innan han åker!men de får hon kolla till veckan om de finns tid för nån vetrinär att komma ut!Så hoppas han är fräsch så man slipper behöva behandla de första man gör då drar jag mig ur på en gång....

Av Linda Calissendorff - 22 november 2008 12:25

Sitter nu vid datorn och skriver å då se jag två hästar som går i samma hage busa som galningar :0) Vi har ju som en stor hög med jord i hagen som hästarna ÄLSKAR att stå på och nu står en där uppe medans en springer omkring nedanför och försöker komma upp *s*  Så de munnhugges och stegrar i mot varandra men bara på lek så de är full av bus denna kalla vinter dag!


Korten på hingstarna som jag lagt in verka tyvärr ha blivit sålda...säkert bara för jag är intresserad för jag har sett dessa annonser i snart 2 månader så då var dom då kvar... *suck* Om jag lägger in fler kort sen på andra hingstar så får ni ha i lite förståelse att de hingstar jag titta på är oftas medel måttiga hingstar p.g.a dom som är toppstammade och har de där facinerande utseende kostar oftas mellan minst 150-300 tusen... Sen är de så är aveln inte så stor här uppe att folk med PRE ston söder ut kommer inte skicka upp dom hit till norrland för betäckning de kan jag lova,för oftas har stuterierna redan egna hingstar på gården! Så därför håller jag mig kring de som är billigare,man kan göra fynd där med om man hitta rätt säljare som verkligen behöver bli av med några för platsbristen!Sen kolla man på 1-2 åringar som praktiskt taget är ohanterade så kostar de med upp till 150 tusen å de är verkligen över pris på PRE hingstar i överlag enligt min åsikt!Nog för de är otroliga hästar med fantastiskt psyke och lätt för samling,men de kan inte ta hur mycke som helst!Sen ska ni veta att de hästar som säljs till sverige är oftas de hingstar/ston de ratar i Spanien så de är de som oftas har nån defekt eller stammässigt inte är kanon,för dom som är bäst sparar dom själva i aveln å de är ju förståeligt!


Jaja jag hitta säkert några nya de bruka vara några problem att hitta hästar men bara man hitta rätt denna gång så man kan få den häst man letar efter till ett´vettigt pris! :0)


Nu ska jag ut å rida lite på Hilda är sugen efter alla PRE filmer jag sett *ler* synd bara hon inte är i närheten av gångarter som en PRE...Men hon duger i af ;0)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards