Stall Ardbeg

Alla inlägg den 15 september 2008

Av Linda Calissendorff - 15 september 2008 20:05

I kväll ska jag börja ge Wilmer pencillin  sprutor rakt in i rumpan för den envisa hostan som han dras med...Anna vetrinären som kolla Wilma i går lyssna på honom i går på lungorna å halsen och hon tyckte han var lite rosslig i de övre luftvägarna så skulle ge han en kur!Känns inge roligt att behöva sticka honom när han är så liten å sen är de alltid en viss risk med pencillin då de kan få en allergisk reaktion å får de det så är de oftas dödlig utgång....*ursch* De är väl väldigt få som har drabbats men känns vilket fall alltid som en chansning när man ska göra de första gången vill ju inte mista denna guldklimp!Så håll tummarna att de kommer gå bra för jag hatar verkligen att ge dom sprutor oxå för den delen å de ska jag göra nu 7 dagar i rad.... När ska de börja bli positiva vindar här på Bjästatjärn de är lite väl mycke strul nu tycker jag....


Kvällens ordspråk: Bättre att vara tyst och verka dum, än att tala och bevisa det!

Av Linda Calissendorff - 15 september 2008 15:22

Har nu fått 2 räkningar på Hildas besök på Bergsåker den första var på 3500 inkl tandraspning,den andra damp ner i går 4500 kr inkl 4 bilder på röntgen...Sen kommer väl en till nästa veckan som är på minst 2000 kr så jag blir så förbannad att de ska inte vara hutlöst dyrt utan man ska betala allt inom september är slut!!!! *grrr* hur tänker de som att man är gjord av pengar?! Ska ringa ner å klaga å se om man kan dela upp de är ju inte mänskligt att ha 10 000kr att slänga upp trodde åtminstone man kunde dela upp de på 2gr!Så de kostar även om man bara har 1 knä att behandla å sen prova man ett medel som ska vara bättre å sen svara inte hon på de heller så jag säger bara *suck*

 Tacka vet jag på olovs tid där kunde räkningarna komma 1 månad senare....Snälla olov kom tillbaka till oss!!!! :0)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards