Stall Ardbeg

Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Linda Calissendorff - 25 juli 2009 23:49

Jag drog in med Donna i eftermiddag ändå och jag tyckte underlaget var bra jag! :0) Jag gillar då de är lite mjukare för våran rakbana är de för liiiiiiiite matrial på så den blir nästan för hård i vanliga fall! 

Donna fick gå lite tuffare intervall jobb i dag jag körde både återhämtningen med så i dag blev de 8 intervaller runt 1.40 fart med tanke på underlaget! Hon blir bara bättre och bättre för varje jobb hon gör i dag låg hon på från början och ville trava i väg i full fräs så fick rakt hålla igen henne så snart är de dags för provlopp eller banjobb om nån vecka till! *ler* Sen blir de kval i sikte i slutet på Augusti om de flyter på som jag vill! Så nu är de nära man har en start häst igen! =0))

I kväll stod jag och beundrade Kristallen att hon är så vacker! De är nog den snyggaste häst av varmbloden jag haft förutom Tea då, men de var ju hennes färg jag fastna för! Hennes extriör var inte lika tilltalande som denna ser ut som!

Ska bli roligt att prova köra henne på måndag jag längtar! :0))

Av Linda Calissendorff - 25 juli 2009 11:58

På om jag ska åka in med Donna på banan i dag... Hmm skicka ett sms till Susanne O om de hade sladdat ordning rakbanan efter regnet å de hade dom men frågan om man kan vänta tills senare då är den väl helt sönder körd....

Lär vara lite tung sprunget underlag men då får man sänka farten i stället och köra med förnuft! =0)  Tur man ha puls klockan sånna gånger så man vet hur mycket de tar på hästarna så man inte drar på sig några onödiga skador!

 

I går drog jag av skorna på Kristallen för bakskorna var som invuxen i hoven så hoven hade vuxit över med några centimeter så jag som hade tänkt köra henne hemma i dag,men kände bättre att låta Carlmark sko henne först så hon slipper gå så snett....Robban hade åkt som en vante efter henne i går då hon skulle in i en ny hage så hon är stark som en björn så de blir repgrimma på i kväll och träning på ridplan för att lära sig hur man ska bete sig med en sån på! =0)


I dag blir de betäckning igen för Orujo och förhoppningsvis den sista oxå för nu börjar de gå ur brunsten så nu väntar man på spänning om nån är dräktig.... Jag hoppas verkligen de så både han och jag kan börja ta tag i träningen igen! *längtar*

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards