Stall Ardbeg

Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Linda Calissendorff - 27 juli 2009 20:17

I dag selade jag på Kristallen för en provtur uppe i skogen :0) Bo som ägt henne sa hon kunde inte skritta hon var för framåt men jag vet inte för hon gick sååååå lugnt och fint utan att hetsa upp sig ett dugg! Första hästen som jag fått hem som är välmående och inga konstiga rörelse störningar eller sneda på nått annatvis utan hon var bara helt PERFEKT!

 När vi kom fram till tågviadukten så blev hon helt panik slagen trots jag gick under den som är högst upp så de skulle gå bra... Hon började tooooook backa och fick panik tillslut backa son så fort att hon tvärstöp i backen så hon låg på backen med en förvånad Linda i vagnen som hann tänka på -Vad händer nu?! Jo hon ställde sig upp tack å lov mellan skaklarna sen vände hon på sig och ville helst bara komma hem igen... Jag vände igen och sen trava jag på i en rask takt för att hon hellre ska skena under den än stanna igen och de funka men hon var harig som bara den! Sen när jag vände om i skogen och skulle hem så var hon mindre fjantig men de gick fort under *s* Så hoppas hon lär sig inte roligt om man ska åka på tvärvändningar med vagnen! Annars så rörde hon sig framåt utan att ligga på som en galning utan som sagt helt underbar att köra förutom att hon är lite tittig men de är ju ett nytt ställe oxå! =0)

Så här långt är jag VÄLDIGT nöjd över min nya tränings kompis!


Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards