Stall Ardbeg

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Linda Calissendorff - 3 november 2009 22:42

Jag känner en trötthet som inte går av för hackor... Typ passa på sova så fort jag ha tillfälle och de bruka jag inte göra...Förvånad Allt känns som sirap när jag ska göra nått och ja ha ju haft hand om hästarna själv sen Robban började att jobba hela veckan i Umeå,de tar på ryggen att bära hö 4 gr om dagen, ge vatten,mocka,släppa in å ut alla sen ska man hinna motionera 3 hästar oxå.... Så jag ha antingen en förkylning på G eller så börjar jag bli slut på helt enkelt så då får man fundera på om man ska ha alla hästar kvar eller försöka sälja nån men de bästa vore om man bara hade sina egna hemma på gården de hade vi förut då hade vi 4 hästar å de gick ju bra då,men att ta hand om inhyrningar oxå de tar tid och en massa kraft! Ha ett kanon gäng i stallet ska inte klaga så men de är som sagt ansvaret och görat som är lite jobbigt just nu...


I dag var jag ute med Wilmer innan träningen med Sandra och nu börjar poletten ramla ner han trava på rikigt fint hemåt då han vill hem,han känns rikigt läcker när han tar i! Skrattande Han ha varit lite lös i magen några dagar så måste fråga Magnusson om de finns nått att ge han när han kommer och vaccinera kristallen & Kabben till veckan.


Träningen med Sandra var intressant som vanligt vi forsätter träna på de vi gjorde i dag så förhoppningvis ska hon få se nått resultat när hon kommer om 2 veckor! Han ha ju en tendens att krulla i hop sig när han vill framåt för mycket å när jag då tar i tygeln för att stanna upp honom så drar han bara in nosen bakom lodplan så vi träna på att försöka stanna upp han med sätet så han sätter sig mer på bakdelen.

Mycket sitter nog i mig oxå för jag är ju van att rida med ett stöd på tygeln sen jag var liten å de ränderna är svår att sudda bort även om jag vet de är fel att dra för stanna upp honom i tyglarna så gör jag de omedvetet...Obestämd Man vill ju ha en lyhörd häst som lyssnar på min sits då ha man en häst som kan jobba med att balansera sig själv utan nån sitter och stör honom i munnen hela tiden för min egen balans är KASS hade jag inte tyglar skulle jag inte kunna rida de är den bistra verkligeheten... Så han ska få lära mig att lita på honom så man kan slappna av då kan vi nog komma en bit på vägen! Cool


Nu måste jag sova är så trött... I morron är de trav på solänget så man ska dit och jobba lite hoppas de inte är så kallt där vi sitter då blir de drygt!

Bye Bye!

Av Linda Calissendorff - 3 november 2009 22:35

Tack vet jag youtube där hitta man mycket! =) Den här låten ha jag letat sen coctail filmen kom ut å de är måååååååånga år sedan!Cool




Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards