Stall Ardbeg

Alla inlägg den 25 november 2009

Av Linda Calissendorff - 25 november 2009 00:06

I dag ha de varit full rulle som vanligt på ranchen! Cool

Släppte ut hästarna i morse & sen på med radion i högsta volym för lyssna på Rix morron zoo de är ju såååååååå bra går liksom lättare att mocka å göra klart stallet då! Man blir liksom glad av dom! Tungan ute

Sen var de in äta lite frulle sen ut med Kristallen på en motions tur på mon och hon var överladdad som vanligt! Trava på så jag fick rakt sitta och hålla henne men hon lugna ner sig efter en stund men sen när vi kom under viadukten på väg hem så skritta jag i godan ro så bara tvärstanna hon och tok backa som en galning tur att hon inte får rumpan under skalmarna i de läget går de inte få henne frampt utan de är bara låta henne vända och ta om i trav då går de bra.... Knäppa häst hon ha ju ideer som få! Obestämd

Men tur man inte är ute bland trafik med henne då hade de känts lite olustigt då hon bara kasta om så där,men de är nog nått hon gjort hos uppfödaren men eftersom han sa hon kan vara lite "fundersam" *ler*

Men vet man med hur hon är så är de lugnt och oftas är hon så när hon ha överskotts energi så de blir ju bättre när vi kommit i gång!

Sandra kör lite galopp intervaller nu 1 dag i veckan och de ha gått kanon att få henne förstå att hon ska galoppera så hon är ju lättlärd i af.

Sen ska Sandra rida för Sandra E så blir kanon att få henne att lära sig samla sin stora kropp tror hon kommer bli ruggigt läcker som "dressyr häst" Flört


Sen var jag ut med lille fräna Wilmer som stått sen förra tisdagen p.g.a skit väder & jag hade kurs i helgen så ha inte hunnit så jag trodde nu lär de bli bock i bock i stora mått... Men icke sa nicke han skötte sig toppen bra han var faktiskt lite pigg och ville som trava i gång själv och när han väl börjat så är de som man satt i "farthållaren" då tuffa han på av sig själv! Skrattande

Vi kör nu mellan 6-7 km och han blir starkare och travar bättre å bättre de är så kul att se han utvecklas framåt för varje gång!

Han ha varit lös i magen några dagar så måste kolla om jag kan ge han nått för magen kanske lite fil mjölk nån som ha gett de med gott resultat på lös mage?! Glad


I kväll ha jag jobbat och man ha ju för underbart jobb,vi ha en tant som är över 80+ som se samma serier som jag,hon är en natt uggla sitter å titta på TV till sena timmen och hon är så ungdomlig i sitt sätt att hon säger så roliga saker så man rakt baxnar! Hon tycker de är så mycket "pippa" i alla serier nu men de ju som de ska vara  de gör livet så mycket lättare säger hon!*ler*

Ja de finns inte många som henne i den åldern våga de inte ens säga ordet sex för de ska vara nått fult men hon är tvärtimot så jäkla underbar männsika jag bara älskar henne!! Kyss





Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards